ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی رتبه بیستم ایران درعلوم پزشکی دنیا (22 آبان 91)

رتبه بیستم ایران درعلوم پزشکی دنیا (22 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران رتبه بیستم علوم پزشکی دنیا را داراست، گفت:‌در حوزه علوم پزشکی داروسازی ایران رتبه شانزدهم دنیا را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: محصولات علمی و پزشکی ایران در خاورمیانه 27 درصد کل محصولات علمی و پزشکی در این منطقه را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به رشد مقالات علمی در حوزه پزشکی کشور، گفت: میزان تولید مقالات علمی کشور در حوزه پزشکی در ابتدای سال 2012، در مقایسه با ابتدای سال 2011 به میزان 24 درصد رشد داشته است.

وحید دستجردی اضافه کرد: ایران از نظر فناوری رتبه اول در منطقه را دارد و در آسیا نیز رتبه ایران جزو 4 کشور اول است.

وی با اشاره به رونمایی از 10 داروی بیوتکنولوژی با فناوری بالا تا پایان امسال، گفت: قرار است در این زمینه جلسه‌ای تشکیل دهیم و جمع‌بندی نهایی را برای رونمایی از 10 داروی جدید در حوزه بیوتکنولوژی و فناوری بالا تعیین کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون 31 قلم داروی بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود، گفت: این درحالی است که در سال 80 تنها 2 قلم داروی بیوتکنولوژی در ایران تولید می‌شد.

دستجردی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست منطقه در تولید داروهای بیوتکنولوژیک را دارد، گفت: رتبه ایران در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژیک در آسیا چهارم و در جهان یازدهم است.

دستجردی با بیان اینکه تمام داروهای MS در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از بیماران MS کشور عادت به مصرف داروهای خارجی دارند، بر این اساس مقداری داروی MS از خارج کشور به داخل وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای مهرماه امسال 600 میلیون دلار ارز برای تامین دارو پرداخت شده است، گفت: این میزان بودجه برای ورود مواد اولیه دارویی و داروهای ساخته شده مورد استفاده قرار گرفته است که بر این اساس بتوانیم کمبودها را کم کنیم.

کلمات کلیدی: علوم پزشکی، وضعیت علمی ایران در علوم پزشکی، جایگاه علمی ایران در علوم پزشکی، رتبه علمی ایران در علوم پزشکی، علوم پزشکی داروسازی

آمار بازدید: 374 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image