ارتباط مستقیم با 30745 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها و ارتقای دانشگاههای مادر (20 آبان 91)

نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها و ارتقای دانشگاههای مادر (20 آبان 91)

معاونان آموزشی دانشگاهها در بیانیه پایانی گردهمایی خود در استان گیلان بر نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها، ارتقای دانشگاههای مادر و حمایت از طرح آمایش آموزش عالی تاکید کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، متن 7 بندی بیانیه پایانی همایش چهل و چهارم معاونان آموزشی دانشگاهها به این شرح است:

1. دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور به لحاظ نقش شایسته ای که در تولید علم و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور ایفا می کنند، موتور محرکه توسعه کشور محسوب می شوند و نقش محوری در توسعه نظام دارند. از سویی اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش بنیان و دانش محور است. از این حیث نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در شئون جامعه ایجاب می کند دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با استظهار به حمایت دولت و مجلس، نسبت به عملیاتی کردن این موضوع حمایتی، اهتمام جدی ورزند.

2. معاونان آموزشی شرکت کننده در همایش، بر تربیت نیروی انسانی بصیر و کارآمد مورد نیاز کشور با تاکید بر جنبه های معرفتی و مهارتی، تداوم طرح بازنگری در برنامه های درسی و هدایت استعدادها به سمت نیازهای واقعی بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور، متناسب با مقتضیات زمانی، مکانی و مبتنی بر آموزش به روز، کاربردی و کارآمد تاکید داشتند.

3. تدوین طرح آمایش آموزش عالی به عنوان نقشه راه توسعه هدفمند آموزش عالی گام بزرگیست که از طریق توسعه متوازن آموزش عالی، پرهیز از موازی کاری و اجرای برنامه های آموزشی متناسب با زمان و مکان به اجرا گذاشته شده است، معاونان آموزشی شرکت کننده در همایش ضمن قدرشناسی از این اقدام آمادگی خود را برای اجرای این طرح بزرگ اعلام کردند و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان را خواستار شدند.

4. با توجه به نقش محوری تحصیلات تکمیلی در تولید علم و دستیابی به اهداف سند چشم انداز، شرکت کنندگان در همایش ضرورت باز مهندسی و ارتقا مداوم روشهای پذیرش دانشجو را مورد تاکید قرار دادند.

5. شرکت کنندگان در همایش ارتقا تمام دانشگاههای مادر استانی تا حد 10 دانشگاه برتر کشور را به عنوان شرط لازم برای تحقق عدالت آموزشی عنوان کردند و حمایت دولت و مجلس را برای کمک به تحقق این خواسته مهم و اختصاص ردیف اعتباری ویژه به همین منظور را خواستار شدند.

6. شرکت کنندگان در همایش، تسریع در بازنگری برنامه های درسی رشته های علوم انسانی را خواستار شدند.

کلمات کلیدی: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها، ارتقای دانشگاههای مادر، دانشگاههای مادر، نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی، طرح آمایش آموزش عالی

آمار بازدید: 480 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image