ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی ثبت‌ قرارداد با دو شرکت خارجی برای بررسی کیفی دانشگاه آزاد (15 آبان 91)

ثبت‌ قرارداد با دو شرکت خارجی برای بررسی کیفی دانشگاه آزاد (15 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با دو شرکت خارجی که کار آنها به صورت تخصصی اعتبارسنجی دانشگاه‌هاست، به دنبال ثبت قرارداد برای بررسی وضعیت کیفی دانشگاه آزاد هستیم.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین اجلاس سراسری بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پروژه موفق نظام جمهوری اسلامی ایران است که مدیون زحمات بسیاری از انسان‌هاست، گفت: در ابتدای تحویل ریاست دانشگاه آزاد اسلامی 2600 میلیارد بدهی داشتیم، البته این بدهی‌ها در جاهای منفی هزینه نشده بود، بلکه صرف ساخت آزمایشگاه‌ها و ساختمان‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه در پرداخت حقوق افراد در اسفندماه دچار مشکل شدیم، افزود: درحالی ما وارد سال 91 شدیم که بین 700 تا 1100 میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم. علاوه بر این در برخی رشته‌ها دچار کیفیت پائین بودیم و حتی از 42 پردیس و واحد علوم‌و‌تحقیقات 31 پردیس مجوز نداشت و ما برای فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان دچار مشکل بودیم.

دانشجو با اشاره به دیگر مشکلات موجود در دانشگاه آزاد، اظهار داشت: در انتخابات سال 88 این دانشگاه شکل و شمایل خاص خودش را داشت و فعالیت‌های سیاسی در پیکره دانشگاه به صورت غیر ظاهری مشهود بود؛ این فعالیت‌ها وضع را به جایی رساند که فعالیت‌های دانشگاه تحت‌الشعاع فعالیت‌های سیاسی قرار گرفت.

*ثبت قرار داد با 2 شرکت خارجی

وی با اشاره به کیفیت توسعه آموزش و پژوهش گفت: ما توسعه کمی نسبتا مناسبی داشته‌ایم، اما باید به سمت توسعه کیفی پیش برویم و در شاخص‌هایی همچون نسبت دانشجو به استاد، سرانه تولید علمی اساتید، میزان دسترسی به منابع علمی و ... پیشرفت کنیم، دانشجو گفت: در معاونت آموزشی چندین کمیته برای این کار تنظیم شده است؛ علاوه بر این با دو شرکت خارجی که کار آنها به صورت تخصصی اعتبارسنجی دانشگاه‌ها است، به دنبال ثبت قرارداد هستیم تا پس از این بررسی‌ها بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم و چگونه باید به پیش رویم.

وی یکی از دلایل عدم افزایش دانشجویان را در تحصیلات تکمیلی بحث ارتقای کیفیت دانست و افزود: در ابتدای تحویل ریاست دانشگاه آزاد، این دانشگاه 18 هزار رشته محل داشت که در سال هشتاد و نه 7500 و در سال 90 بیش از 10 هزار رشته محل آنها تعطیل یا نیمه تعطیل شدند که این یعنی منابع مالی 8000 رشته محل کاسته شده است.

* افزایش دانشجویان مقطع کاردانی از 20 هزار به 85 هزار نفر

دانشجو ادامه داد: این کمبود بودجه که ناشی از مدیریت اشتباه پیشین بود، باعث شد که بسیاری از درآمدهای دانشگاه آزاد قطع شود، ولی امسال این رشته محل‌ها را فعال کردیم و در مقطع کاردانی، تعداد دانشجویان را از 20 هزار به 85 هزار دانشجو رساندیم.

به گفته وی تخفیف 20 درصدی که در ابتدای سال جاری برای دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته تصویب شد، باید اجرایی شود و اگر دانشگاهی تخلفی در این زمینه کند، با آن دانشگاه به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال کم کردن فاصله هزینه دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دیگر هستیم، گفت: امسال همه دانشگاه‌های کشور با افزایش شهریه‌ای 15 درصدی همراه بودند ولی دانشگاه آزاد برای بیش از 90 درصد دانشجویانش که دانشجویان ورودی سال‌های گذشته‌اند، هیچ افزایش شهریه‌ای نداشته است.

دانشجو با تاکید بر اینکه قول‌مان را برای کاهش شهریه‌ها در سال اول عملیاتی کرده‌ایم، گفت: این در شرایطی است که تورم در کشور سنگین است و تحریم‌های غیر انسانی قیمت‌ها را در برخی از اقلام بالا برده است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اگر تا انتهای سال سوم منابع جدید ایجاد نشود، چاره‌ای به جز افزایش شهریه‌ها نیست ولی به دنبال ایجاد بانک، بیمه یا استفاده از منابع بانکی موجود هستیم که این مشکل را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی استعداد بالقوه و بالفعلی دارند که از آن استفاده نشده، به تغییرات شورای استعدادیابی اشاره و خاطرنشان کرد: در طول این 8 ماه، بیش از 90 درصد اعضای این شورا یا تغییر کرده‌اند یا ابقا شده‌اند؛ این شورا به دنبال این است که افرادی که توانایی دارند را برای مسئولیت به ریاست دانشگاه آزاد معرفی کند.

*پاسخ دانشجو به تعویق 2 ساله انتخابات یک تشکل

دانشجو درباره اظهارنظر یکی از دانشجویان پیرامون محدودیت فعالیت تشکل دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در طول مدیریت پیشین که انتخابات یک تشکل را 2 سال به تعویق انداختند، گفت: آزادی اصل انسانیتِ انسان است و خداوند آن را به انسان هدیه داده است. در دانشگاه آزاد نباید کوچکترین ترس برای ابراز سخن در ذهن دانشجو باشد. این چه معنی دارد که در گذشته این دانشگاه، دانشجو برای استفاده از حق طبیعی خود ترس داشته است. ما چه حقی داریم که این آزادی را از دیگران سلب کنیم.

*نمی‌گذاریم از سکوهای دانشگاه استفاده سیاسی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما نخواهیم گذاشت که از سکوهای دانشگاهی برای کار سیاسی استفاده شود، گفت: در این قضیه تشکل‌های دانشگاه ازاد به جهت اینکه کارشان سیاسی است، و باید در این قضایا حرف داشته باشند، مستثنی هستند. این تشکل‌ها باید فضای سیاسی دانشگاه را برای دانشجو و هیئت علمی فعال و پویا کنند. البته فضای یک صدایی مورد قبول ما نیست.

وی ادامه داد:‌ تشکل‌ها باید در چارچوب قانون و نظام اسلامی و ولایت که خط قرمز ماست حرکت کنند، اینکه اصولگرا، اصلاح‌طلب، کارگزار یا کارنگزار باشند، برای ما مهم نیست. تشکل‌ها باید بدنبال فضای مشارکت حداکثری در انتخابات سال آینده و تشویق همه آحاد به حضور در انتخابات باشند.

*سال آینده از همه جهات پیشرفت داریم

در ادامه این اجلاس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به برخی مسائل سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز دشمن با اعمال تحریم‌ها می‌خواهد قدرت تفکر را از ما بگیرد و به دنبال این است که با شایعات متعدد فضای کشور را خراب کند، ولی من یک مهندسم و همه چیز را با این نگاه تحلیل می‌کنم؛ قول می‌دهم که سال آینده هم از نظر اقتصادی و هم رفاه اجتماعی ده‌ها برابر بهتر از این خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه اظهارنظرهای بنده ضبط می‌شود، گفت: کشورهای دیگر در برابر استقامت ما و خون شهدای‌مان به زانو در آمدند؛ آنها از براندازی نظام ما مأیوس شده‌اند و فقط دنبال حفظ آبروی خود هستند. اینکه آنها غنی‌سازی 5 درصد را پذیرفته‌اند، یعنی اینکه عقب‌نشینی کرده‌اند، زیرا اینها پیش از این اجازه نمی‌دادند، حتی 3 سانتریفیوژ در دانشگاه فعال بماند.

دانشجو شرایط فعلی را بهترین شرایط سیاسی برای کشور دانست و تصریح کرد: دشمن حتی اگر تحریم‌ها را برندارد، ما با خودکفایی رشد خود را ادامه می‌دهیم. امروز دشمن به جایی رسیده است که از لفظ تهدید نظامی علیه ما به خنده می‌افتد. معتقدم یک هزارم درصد نیز امکان حمله به کشور ما وجود ندارد. اگر آمریکا آبرویی داشته باشد این است که بتواند خود را از افغانستان بیرون ببرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه 10 درصد حضور فکری ما در سوریه باعث شده است که کل دنیا نتواند این کشور را به زانو در بیاورد، گفت: یک روزی شاید رابطه ما با برخی کشورها رابطه گرگ و میش بوده ولی امروز این میش قوی شده است و دیگر گرگ نمی‌تواند این میش را بدرد.

دانشجو به کسانی که املاک خود را فروخته‌اند و در بازار ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت‌: قبل از اینکه از کاهش قیمت ارز دست به خودکشی بزنید، ارز‌ها را به بازار بریزید.

وی در پایان تاکید کرد: اگر استقامت کنیم، پیشرفت می‌کنیم. اگر امروز لازم شود، کمتر حقوق می‌گیریم ولی نخواهیم گذاشت که مسئولین کشور در برابر غربی‌ها کوتاه بیایند.

کلمات کلیدی: دانشگاه آزاد، کیفیت دانشگاه آزاد، وضعیت علمی دانشگاه آزاد، افزایش وضعیت کیفی دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 298 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image