ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تبعیض قائل شدن برخی دستگاه‌های دولتی در جذب فارغ‌التحصیلان (9 آبان 91)

تبعیض قائل شدن برخی دستگاه‌های دولتی در جذب فارغ‌التحصیلان (9 آبان 91)

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: برخی از دستگاه‌های دولتی نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها ایمان ندارند و در جذب پرسنل تبعیض قائل می‌شوند.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر مهدی فیض ادعا کرد: فارغ التحصیلان مراکز علمی و کاربردی نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی در سطح کشور کارآمدتر هستند.


وی از دیگر مشکلات مراکز علمی کابردی در کشور به تنوع رشته در این مراکز اشاره کرد و افزود: تنوع رشته برای این مراکز نقطه قوت است اما به هنگام جذب دانشجو به علت اینکه تعداد به حدنصاب نمی‌رسد، تشکیل کلاس ها غیرممکن است.


فیض اظهار امیدواری کرد که با جهت‌گیری‌های جدید دانشگاه علمی کابردی بتوان تعداد دانشجوی بیشتری را در این مراکز پذیرش کرد.


وی ادامه داد: مبلغ کم شهریه‌های اخذ شده از دانشجویان از دیگر مشکلات این مراکز است که تاکنون به علت عدم توانایی در تامین هزینه، 50 مرکز خصوصی در سطح کشور منحل شده‌اند و عده ای نیز تصمیم به انحلال گرفته‌اند.


فیض با ذکر اینکه دانشگاه جامع علمی کابردی تاکنون در ردیف بودجه دولتی قرار نگرفته و امسال برای نخستین مرتبه این مهم محقق شده است، گفت: تمام هزینه‌های این مراکز از محل 15 درصد شهریه دانشجویان بوده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 900 مرکز علمی کاربردی در یکصد شهر کشور فعالیت دارند و دارای 470 هزار دانشجو هستند، عنوان کرد: نظام جامع علمی کاربردی نظامی است که با دستگاه‌ها و موسسات مختلف دوره‌هایی را برگزار می‌کند و اکنون با 40 دستگاه دولتی و خصوصی همکاری دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، بهزیستی و جمعیت هلال احمر از جمله آنهاست.


وی اضافه کرد: این دوره‌ها متناسب با نیاز این دستگاه‌ها و در پنج گروه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و IT برگزار می‌شود که بیشتر متقاضیان نیز در گروه IT هستند.


فیض تعداد رشته‌های آموزشی در این گروه‌ها را 600 رشته برشمرد و گفت: این رشته‌ها براساس نیاز بازار کار تعریف شده‌اند و پذیرش در برخی از رشته‌ها نیز به علت اشباع بودن بازار کار، متوقف و یا به طور کلی حذف شده است.


فیض عنوان کرد: در حال جاضر 65 درصد از فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاه جامع علمی_ کابردی متناسب با رشته تحصیلی خود مشغول به تحصیل هستند در صورتیکه این رقم در دیگر مراکز اموزش عالی 25 درصد است.


وی اظهارداشت: شعار دیگر دانشگاه این است که هر کارخانه می‌تواند تبدیل به یک مرکز آموزشی شود، یعنی هر کارخانه با توجه به نیاز های خود مرکز آموزشی را در کنار صنعت خود دایر می‌کند و محل اشتغال دانشجو در طول دوره تحصیل مشخص می‌شود.


فیض از ساماندهی حوزه فعالیت فرهنگی و فوق برنامه دانشجویان خبر و توضیح داد: بدین منظور ایجاد باشگاه دانشجویان علمی_کاربردی در سطح استان ها در دستور کار است. امسال این باشگاه در حداقل پنج استان کشور راه‌اندازی شود.


فیض افزود: اولویت با استان‌هایی است که دارای 20 مرکز آموزشی باشند و تعداد جمعیت دانشجویان و تقاضای خود استان‌ها نیز در این زمینه دخیل است.

کلمات کلیدی: جذب فارغ‌التحصیلان، استخدام فارغ التحصیلان، استخدام فارغ التحصیلان علمی کاربردی، استخدام علمی کاربردی، جذب دانشجویان علمی کاربردی

آمار بازدید: 461 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image