ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مشکل دانشگاه‌ها در بخش تغذیه و خدمات دانشجویی (9 آبان 91)

مشکل دانشگاه‌ها در بخش تغذیه و خدمات دانشجویی (9 آبان 91)

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش 20 تا 30 درصدی شمار دانشجویان علوم پزشکی کشور نسبت به سال گذشته گفت: دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات رفاهی و دانشجویی با مشکل مالی روبرو هستند و ابلاغ اعتبارات خدمات رفاهی دانشجویان نیز با کندی مواجه است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر آیتی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه سالی که در آن قرار داریم از نظر بودجه‌ای سال سختی است، اظهار کرد: مباحث رفاهی و دانشجویی یکی از دغدغه‌های مهم وزارت بهداشت است، وزیر بهداشت نیز اهتمام خاصی به موضوع رفاهی و دانشجویی دانشجویان دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش تغذیه و ارائه خدمات دانشجویی با مشکلات فراوانی روبرو هستند، تصریح کرد: البته وزیر بهداشت طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرده که هیچ خللی در خدمات رفاهی دانشجویان به ویژه تغذیه آنان ایجاد نشود و حتی از درآمدهای اختصاصی و منابع مالی دانشگاه‌ها، تغذیه با کیفیت مناسب به دانشجویان ارائه شود.

آیتی با تاکید بر این که قیمت تمام شده‌ی غذای دانشجوی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است اظهار کرد: یارانه‌ی غذایی که به دانشگاهها تخصیص می‌یافت هنوز محقق نشده است.

وی در خصوص میزان سرانه‌ی فرهنگی و رفاهی دانشجویان علوم پزشکی نیز اظهار کرد: اگر همین میزان در سال گذشته به طور صد درصد تخصیص می‌یافت باز با کمبود روبرو بودیم ، اما امسال تاکنون حدود 20 تا 25 درصد آن تخصیص یافته است.

وی افزود: در سال گذشته هزینه‌ غذای دانشجویان 146 میلیارد تومان بود که این میزان هزینه در خوشبینانه‌ترین حالت برای امسال 202 میلیارد تومان خواهد بود که اگر همان سرانه و یارانه سال گذشته امسال هم تخصیص یابد حدود 85 تا 90 میلیارد تومان کمبود خواهیم داشت.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به نرخ 170 تومانی ژتون غذایی دانشجویان علوم پزشکی در سال گذشته گفت: امسال میزان نرخ ژتون 250 تومان شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی فقط 3.5 درصد جمعیت دانشجویان کشور را شامل می‌شود اظهار کرد:‌ این 140 هزار نفر در میان سرآمدان کنکور هستند که به آموزش پزشکی ورود یافته‌اند و در آینده نزدیک مسئولیت خطیر بهداشت و درمان جامعه را بر عهده دارند که نصف طول دوره‌ تحصیل خود را همزمان با آموزش به ارائه خدمات می‌پردازند، بنابراین ارائه این خدمات به نحوی جبران زحمات آنان است.

آیتی از برگزاری جشنواره شعر یک پنجره، یک دیدار ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان وزارت بهداشت و دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و افزود: متقاضیان تا 20 آذر ماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند. این جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود.

معاونت دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه‌ سبک زندگی گفت: فعالیت‌های فرهنگی خاصی در این زمینه مورد توجه این معاونت است البته مرکز قرآن و عترت مجله‌ای تحت این عنوان به چاپ می‌رساند.

کلمات کلیدی: خدمات دانشجویی، مشکل دانشگاه‌ها، مشکل تغذیه دانشگاه‌ها، دانشجویان علوم پزشکی، علوم پزشکی

آمار بازدید: 390 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image