ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آخرین وضعیت بازنگری و ایجاد رشته‌های جدید علوم و فنون دریایی (9 آبان 91)

آخرین وضعیت بازنگری و ایجاد رشته‌های جدید علوم و فنون دریایی (9 آبان 91)

مسوول کمیته علوم زیستی دریایی شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم از ایجاد رشته‌های جدید در حوزه علوم و فنون دریا خبر داد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد سواری در نشست خبری «سرفصل‌های رشته‌های مرتبط با علوم و فنون دریایی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: در بخش علوم زیستی دریا، ایجاد رشته‌های زیست فناوری دریا، آلودگی دریا، ایمنی زیستی دریا، زیست آسیب‌شناسی دریا و اکولوژی مولکولی آبزیان در مقطع دکتری و فیزیولوژی آبزیان، اکولوژی مولکولی آبزیان و ایمنی زیستی دریا در مقطع کارشناسی ارشد را در برنامه داریم.


وی همچنین درباره سرفصل‌های بازنگری شده در این حوزه در بخش علوم زیستی دریا، تصریح کرد: رشته‌های زیست فناوری دریا، محیط زیست دریا در مقطع کارشناسی ارشد، اقیانوس‌شناسی دریا در مقطع کارشناسی و دکتری شیلات در گرایش تکثیر و پرورش آبزیان دریایی بازنگری شده‌اند که به وزارت علوم ارائه، اما هنوز مصوب نشده است.


به گزارش ایسنا، در ادامه پرویز باورصاد - مسوول کمیته علوم انسانی دریا در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، از بازنگری برخی رشته‌ها در این حوزه خبر داد و گفت: رشته‌های مدیریت بازرگانی دریایی، مدیریت و کمیسری دریایی و مدیریت حمل‌ونقل دریایی بین قاره‌ای مورد بازنگری قرار گرفته‌اند و اقداماتی برای ایجاد رشته‌های جدید از جمله مدیریت اجرایی دریایی، حقوق و بیمه حمل‌ و نقل دریایی انجام گرفته است.


باورصاد با بیان اینکه بیش از 95 درصد از کشتی‌های ایرانی توسط کشتی‌سازی‌های خارجی ساخته می‌شوند، گفت: در این حوزه باید بیشتر فعالیت کنیم. همچنین تفریحات توریست دریایی و استفاده از انرژی‌های نوین و تحقیقات آموزش دریا نباید مورد توجه قرار گیرد.


وی همچنین با اشاره به اهمیت دریا در بهره‌برداری از شیلات، اظهار کرد: در حال حاضر آمار مصرف آبزیان خوراکی در کشور شش درصد است که این آمار باید 15 درصد باشد و حتی در برخی از کشورهای شرقی این رقم بالای 25 درصد است.


در ادامه این نشست مسعود صدری نسب - مسوول کمیته علوم غیر زیستی دریا با اشاره به رشته‌های این حوزه، گفت: در رشته‌های فیزیک دریا و شیمی دریا بسیاری از دانشگاه‌ها مجری هستند. همچنین در حال تدوین سرفصل دکتری شیمی دریا هستیم که امیدواریم تا سال آینده این رشته اجرایی شود.


وی افزود: با اشاره به مصوب شدن سرفصل رشته زمین‌شناسی دریایی در مقطع کارشناسی ارشد، تاکید کرد که سال آینده شاهد اجرای این رشته خواهیم بود.


صدری‌ نسب اظهار کرد: همچنین سرفصل رشته هواشناسی دریا در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شد و در حال حاضر در حال تدوین مقطع دکتری این رشته هستیم تا بتوانیم سال آینده شاهد اجرای این مقطع نیز باشیم.

کلمات کلیدی: رشته‌های جدید علوم و فنون دریایی، علوم و فنون دریایی، رشته هواشناسی دریا، رشته زمین‌شناسی دریایی، رشته زیست فناوری دریا

آمار بازدید: 453 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
نیکی چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

سلام ببخشید متوجه نشدم سال 92 در رشته محیط زیست دریا در دانشگاه جدیدی پذیرش داریم یا نه؟