ارتباط مستقیم با 30774 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش توضیحات شیخ‌ زین‌الدین درباره دستاورد شهرک علمی اصفهان (30 مهر 91)

توضیحات شیخ‌ زین‌الدین درباره دستاورد شهرک علمی اصفهان (30 مهر 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دستاورد این شهرک را تشریح کرد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فناوری نانو سیلیکا که توسط شرکت فدک، از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شده است با حضور رییس جمهور رونمایی شد.


محمود شیخ زین‌الدین رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص این نانو فناوری اظهار داشت: نانو سیلیکا شامل مجموعه‌ای از ذرات کوچک SiO2 است که از طریق پیوندهای شیمیایی به یکدیگر متصل شده و ذرات بزرگتری را تشکیل می‌دهد.


وی افزود: دانش فنی این طرح در مقیاس آزمایشگاهی با حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تکمیل و خط تولید صنعتی آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.


شیخ زین الدین ادامه داد: مزیت اصلی نانو سیلیکا در مقایسه با سیلیکا مساحت سطح بالای این ماده است که باعث می‌شود در بستر مورد استفاده برهمکنش بیشتری از خود نشان دهد.


وی همچنین گفت: این ماده می‌تواند با مقدار مصرف پایین‌تر، اثرات نهایی بهتری نسبت به میکروسیلیکا داشته باشد، به طور مثال در صنایع سیمان، استفاده از نانو سیلیکا اثراتی 14 برابر همان میزان میکروسیلیکا از نظر اقتصادی دارد.


رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: این محصول به طور کامل بر تکنولوژی و مواد اولیه داخلی استوار بوده و کیفیت نهایی آن در کنار قیمت مناسب، امکان رقابت با تولید کنندگان مطرح خارجی را فراهم می‌کند.


وی با بیان اینکه نانو سیلیکا کاربردهای زیادی دارد، گفت: از کاربردهای پودر نانوسیلیکا می‌توان به مواردی چون، کاربرد نانوسیلیکا در صنایع رنگ به عنوان مات کننده‌، افزایش دهنده غلظت، افزایش دهنده مقاومت محیطی و خواص سایشی رنگ، در صنعت لاستیک به عنوان پرکننده و افزایش دهنده استحکام و طول عمر لاستیک و در سازه‌های بتنی و ترکیبات سیمانی به عنوان افزایش دهنده مقاومت محیطی بتن، اشاره کرد.


شیخ زین الدین در پایان گفت: همچنین این محصول می‌تواند در صنایع کاغذ، پلاستیک، کامپوزیت و صنایع کشاورزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کلمات کلیدی: شیخ‌ زین‌الدین، شهرک علمی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فناوری نانو سیلیکا، نانو فناوری

آمار بازدید: 386 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image