ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی افتتاح 42 آزمایشگاه نانو فناوری در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تا پایان سال

افتتاح 42 آزمایشگاه نانو فناوری در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تا پایان سال

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که تا پایان امسال 42 آزمایشگاه نانو فناوری در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی افتتاح می‌شود، گفت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی دانشمندان آینده کشور را تربیت می‌کنند.


به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در مراسم افتتاح شبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو که صبح امروز در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بصیرت در ناحیه دو شهرری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از کارکردهای آموزش و پرورش در دنیا تامین نیروی انسانی است، اظهارکرد: آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی هر کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: ارکان آموزش و پرورش در دنیا در چهار پایه آموختن برای دانستن، آموختن برای به کار بستن، آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن استوار است و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و آزمایشگاه‌های مرکزی و مدرسه‌ای، در آموزش و پرورش سه رکن آموختن برای به کار بستن کمک می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار پژوهش‌سراها این است که به دانش‌آموزان می‌آموزد که از دانش خود چگونه استفاده و آن را به کار ببندند، عنوان کرد: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی دانشمندان آینده کشور را تربیت می‌کنند.

فانی افزود: فناوری‌های نوین چون نانو، بایو، آی‌تی، هوافضاو... 70 درصد مشاغل را در آینده تشکیل می‌دهند. معاونت علمی رییس جمهور نیز این روزها کار بزرگی را انجام می‌دهند و آموزش و پرورش به عنوان نهادی زیرساختی با معاونت علمی همکاری خود را گسترش می‌دهد تا در آینده از غافله فناوری‌های نو عقب نمانیم.

وی با اشاره به اینکه اولین پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سال 82 راه‌اندازی شدند و تا آخر دولت قبل تعداد آنها به 300 پژوهش‌سرا افزایش یافت، اظهارکرد: در دولت یازدهم 101 پژوهش‌سرا به آمار قبلی اضافه شد و در حال حاضر 401 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داریم که به تربیت دانشمندان آینده کشور مشغول است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه مشارکت‌ها یکی از سیاست‌های این وزارتخانه است، گفت: امروز هشتمین آزمایشگاه نانو فناوری در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی راه‌اندازی شد و تا پایان امسال 42 آزمایشگاه‌ها نانو فناوری دیگر در پژوهش‌سراها افتتاح می‌شود.

آمار بازدید: 481 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image