ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی سند راهبردی رشته دامپزشکی تدوین می‌شود (23 مهر 91)

سند راهبردی رشته دامپزشکی تدوین می‌شود (23 مهر 91)

رییس گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور از تدوین سند راهبردی رشته دامپزشکی در حوزه آموزش خبر داد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید مهدی قمصری در آیین آغاز به کار دهمین همایش جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران در دانشگاه تبریز اظهار داشت: آمار دقیقی در خصوص وضعیت اشتغال دانش آموختگان دامپزشکی در دست نیست و معمولا تصمیمات در خصوص ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید بر اساس حدس و گمان یا اطلاعات پیرامونی است.

وی با بیان اینکه تدوین این سند می‌تواند تصویر درستی از وضعیت رشته دامپزشکی در ابعاد مختلف به دست دهد افزود: بدین ترتیب جایگاه این رشته به خوبی مشخص خواهد شد و از کارشناسان و اساتید این رشته می‌خواهیم ما را در این امر یاری کنند.

دکتر قمصری با تشریح وضعیت آموزش رشته دامپزشکی در کشور گفت:هم اکنون 13 دانشکده دامپزشکی در دانشگاه های دولتی، 10 دانشکده دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی و دو دانشکده پیرا دامپزشکی در کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 3 رشته کارشناسی ناپیوسته، 3 رشته کارشناسی پیوسته، 9 رشته کارشناسی ارشد و 26 رشته در دوره های تخصصی در دانشگاه‌های کشور در مرحله اجرا هستند، خاطرنشان کرد: گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور فعالیت‌های خود را برای ارتقای کیفیت و استانداردسازی آموزش در مراکز مختلف دانشگاهی متمرکز کرده و هدف این است که مراکز ما متمرکزتر و با هماهنگی بیشتر عمل کنند و همچنین این گروه بر توسعه کمی این رشته نیز نظارت دارد.

رییس گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور افزود: به منظور بهره‌مندی از نظرات سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی که به نوعی با فارغ‌التحصیلان این رشته مرتبط هستند در ساختار جدید گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور این دو سازمان به اعضای این گروه اضافه شده‌اند.


وی با تأکید بر افزایش نقش دامپزشکان در تأمین بهداشت جامعه گفت: وظیفه نظارتی دامپزشکان باید با جدیت مورد توجه باشد تا هم فارغ‌التحصیلان دامپزشکی مشغول به کار شوند و از سوی دیگر سلامتی مردم از محصولاتی که مصرف می‌کنند تضمین شود.


دکتر قمصری همچنین متقاضیان ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را نیز در کشور قابل توجه خواند و گفت: هرچند این موضوع در جای خود یک فرصت برای کشور است اما باید توجه کرد چنین شرایطی در هیچ نقطه ای از جهان وجود ندارد و باید زمینه پاسخگویی در این خصوص به نحو مناسب فراهم شود.


وی با بیان اینکه کشور به اهداف چشم انداز 1404 نزدیک شده است گفت: در رشته دامپزشکی نیز باید برنامه ریزی ها متناسب با این اهداف انجام شود و آموزش در رشته دامپزشکی با شرایط روز پیش رود.


رییس گروه دامپزشکی شورای برنامه ریزی آموزش عالی کشور با تأکید بر اینکه ما به بازنگری در سرفصل های دروس رشته دامپزشکی نیاز داریم تأکید کرد: البته باید توجه کنیم که همیشه به آموزش نیاز داریم و فارغ التحصیلان این رشته باید خود را به علم و فنون جدید مجهز کنند.


گفتنی است همایش جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران از 19 تا 21 مهر با همکاری انجمن جراحی دامپزشکی ایران در دانشگاه تبریز برگزار شد.

کلمات کلیدی: سند راهبردی رشته دامپزشکی، رشته تحصیلی دامپزشکی، دامپزشکی، انجمن جراحی دامپزشکی ایران

آمار بازدید: 550 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image