ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اصلاح محتوای درسی پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید (اردیبهشت 91)

اصلاح محتوای درسی پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید (اردیبهشت 91)

اصلاح محتوای درسی پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دروس پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید اصلاح و براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ حجت الاسلام محی الدین محمدیان در ششمین همایش همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که قبل از ظهر پنج شنبه در مرکز همایش‌های فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تدوین این سند از جمله آرزوهایی بود که از سال‌ها قبل وجود داشت و هدف اصلی آن تربیت دانش آموزانی است که بتوانند به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین این سند در هشت فصل گفت: نزدیک به ۱۳۲ راهکار در این سند برای رسیدن به هدف مشخص شده پیش بینی شده است.

وی درادامه تولید محتوای آموزشی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ‌در برنامه ریزی‌هایی که به منظور تولید محتوای آموزشی و همسوسازی آن با سند تحول آغاز شد مطالب درسی پایه اول ابتدایی مورد اصلاح قرار گرفت.

محمدیان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید نیز محتوای آموزشی پایه دوم و ششم ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین تدوین می‌شود.

وی درادامه عنوان کرد: اعتلای ایمان، علم، عمل و اخلاق را چهار شاخصه مهم در شکوفایی فطر ت دانست که باید در تدوین محتوای آموزشی بدان توجه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی اشاره داشت و عنوان کرد: تدوین کتاب‌های درسی توسط شاگردان آیت الله جوادی آملی صورت می‌گیرد که آموزه‌های مفاتیح الحیات نیز در آن مشاهده می‌شود.

تمجید از کتاب مفاتیح الحیات

وی ضمن تمجید از کتاب مفاتیح الحیات ادامه داد: ‌این کتاب می‌تواند راهنمای عملی برای برنامه ریزان و یکی از منابع تولید محتوا برای دانش آموزان باشد.

محمدیان با تاکید براینکه حوزه باید به امر تولید دانش بپردازد افزود: علوم انسانی تولید شده در حوزه که موازی و همسو با مبانی وحیانی است باید تبدیل به منابع درسی شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آموزش دهنده علوم است است نه مولد و این وظیفه است که به تولید دانش بپردازد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اسلامی کردن علوم توسط حوزه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما منابع فراوانی داریم که این منابع باید به فرآورده تبدیل شود و این فرآورده باید در دسترس آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتواند از آن استفاده دقیق شود.

وی تبلیغ در مدارس، برپایی نماز، اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف، حضور حوزه در مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان را از جمله موارد ضروری و مورد توجه برای حضور پررنگ روحانیت برشمرد.

محمدیان ابراز کرد: کمک حوزه‌های علمیه به آموزش وپرروش و زمانی مفید است که منجر به تولید دروس اسلامی شده و تربیت اسلامی را منعکس کند.

وی در ادامه اضافه کرد: ‌ما نیازمند آن هستیم که حوزه در امر ایجاد مدرسه‌های نمونه در زمینه تربیتی نیز وارد شود و زمانی این مدرسه‌ها مدارس تراز کشور باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

اصلاح محتوای درسی پایه دوم ابتدایی ، تغییر دروس پایه دوم ابتدایی ، اصلاح درسهای دوم ابتدایی ، تغییرات دروس ابتدایی در سال تحصیلی جدید

آمار بازدید: 1040 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image