ارتباط مستقیم با 30608 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی 300پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد/اضافه شدن یک درس در رابطه با پژوهش به دروس دانش‌آموزی

300پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد/اضافه شدن یک درس در رابطه با پژوهش به دروس دانش‌آموزی

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 300 پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد گفت:‌ دانش‌آموز باید موقعیت خودش را بشناسد و برای اصلاح مستمر موقعیت خودش برنامه داشته باشد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانش‌آموزی زیست و فناوری با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولین پیشرفت‌های بیشتری در عرصه زیست و فناوری در مقطع دانش‌آموزی داشته باشیم گفت: در رویکرد جدید آموزش و پرورش دانش‌آموزان از یک موقعیت ممتازی برخوردارند و در کانون یاددهی و یادگیری قرار دارند که البته با حفظ مرجعیت معلمان است.

زرافشان ادامه داد: این موضوع مبتنی بر دستاوردهای فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است که در این فلسفه معتقد است دانش‌آموز در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز باید موقعیت خودش را بشناسد و برای اصلاح مستمر موقعیت خودش برنامه داشته باشد.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر دانش‌آموزی قرار باشد موقعیت‌شناسی کند و برای خودش طرح و برنامه برای بهبود موفقیت داشته باشد، این دانش‌آموز یک دانش‌آموز پژوهنده خواهد بود و معلمی که با این دانش‌آموز کار می‌کند باید برای اصلاح موقعیت دانش‌آموز برنامه داشته باشد و چنین معلمی هم یک معلم پژوهنده است.

زرافشان تصریح کرد: در یک تعامل مستمر معلم باید به شناخت وارتقاء یادگیری یادگیرنده کمک کند.

وی تاکید کرد: در پناه این نوع نگاه یادگیرنده و یاددهنده و معلم یادگیری مادام‌العمر اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: با تحقق نکاتی که گفته شد ما در آینده می‌توانیم شاهد کسانی باشیم که عاملان یادیگری مادام‌العمر هستند و این دستاورد بسیار خوبی است و امیدواریم با این رویکرد و فضای جدید و بسیار مناسبی را داشته باشیم.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش در نظام خواستار حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی بوده است.

زرافشان ادامه داد: ما در سال اول جشنواره خوارزمی فقط 7 طرح پذیری به این جشنواره اعلام کردیم ولی امروز اگر طرح‌های دانش‌آموزی که ارسال شده با طرح‌های دانشجویی برابری نکند کمتر هم نیست.

وی تصریح کرد: حرکت دیگری که امروز نمود پیدا می‌کند تاسیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی است با این امید که بتوانیم پژوهش‌های دانش‌آموزی را سامان دهیم و به دانش‌آموزان پژوهشگاه کمک کنیم.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 300 پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی 93-94 با فراخوانی که در استان‌های کشور داشتیم، درخواست 110 پژوهش‌‌‌سرای جدید امیدواریم بتوانیم مهر امسال بخش عمده‌ای را با ارزیابی‌هایی که انجام می‌شود به این مجموع اضافه کنیم.

وی گفت: تصحیح آئین‌نامه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در گذشته پژوهش‌سراهایی که مختص دوره‌های راهنمایی و متوسطه بود به دوره‌های ابتدایی هم گسترش یافته است.

زرافشان خاطرنشان کرد: اقدام دیگری را که در این راستا در نظر داریم این است که چارچوبی را برای پژوهش‌های دانش‌آموزی تعریف و مسیری را که دانش‌آموزان برای به ثمر رساندن پژوهش دارند سامان دهیم و مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: در پژوهش‌سراها موفق شده‌ایم 8 پژوهش‌سرای خود را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجهز به آزمایشگاه نانوزیستی کنیم.

وی تاکید کرد: انشاءالله روزی بتوانیم در هر منطقه یک پژوهش‌سرا داشته باشیم و برای توسعه رویکرد پژوهش‌مداری آموزش و پرورش علاوه بر فعالیت‌هایی که گفته شد رویکردی را هم در بحث توسعه فراگیر پژوهش و پژوهش دانش‌آموزی داشته باشیم و با اضافه کردن یک دروس در این رابطه به دروس دانش‌آموزان باعث ایجاد روحیه پژوهشگری در بین آنها شویم.

وی در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم دانش‌آموزان وقتی به استا‌ن‌های خودشان برمی‌گردند بتوانند دستاوردهایی که در این جشنواره داشتند به دوستان خود منتقل کنند و این دستاوردها باعث پیشرفت آنان باشد.

آمار بازدید: 241 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image