ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار کلاس‌های درس روستایی سه پایه می‌شوند

کلاس‌های درس روستایی سه پایه می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه از سال آینده کلاس‌های چندپایه باید حداکثر دارای سه پایه باشند، عنوان کرد: در صورت لزوم تشکیل کلاسی با بیش از سه پایه، تا شش ساعت حق‌التدریس به معلم پرداخت می‌شود زیرا معلم باید زمان بیشتری برای دانش‌آموزان صرف کند.


محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه به تازگی آیین‌نامه کلاس‌های چندپایه به عنوان مصوبه قطعی شورای عالی آموزش و پرورش و با امضای رئیس جمهور ابلاغ شد ، اظهار کرد: اکنون در حال تدوین شیوه‌نامه اجرایی این آیین‌نامه هستیم.

وی افزود: حدود 700 هزار دانش‌آموز در کشور مشغول تحصیل در 52 هزار کلاس چندپایه هستند. اما با توجه به روند مهاجرت از روستا به شهر و کاهش جمعیت روستایی پیش بینی می‌شود آمار کلاس‌های چندپایه در آینده افزایش یابد. بنابراین ضرورت اداره مطلوب آموزشی و پرورشی این کلاس‌ها اقتضا می‌کرد تا آیین‌نامه‌ای برای آن تدوین شود.

شرایط پرداخت شش ساعت حق‌التدریس اضافه به معلمان کلاس‌های چندپایه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس این آیین‌نامه از سال آینده کلاس‌های چندپایه باید حداکثر دارای سه پایه باشند، عنوان کرد: ممکن است به هر دلیل در مناطق خاصی از کشور نیاز به تشکیل کلاس‌ها با بیش از سه پایه وجود داشته باشد. در این صورت بنا به تشخیص شورای برنامه‌ریزی استان، کلاس بیش از سه پایه در آن منطقه تشکیل خواهد شد.

دیمه‌ور افزود: به ازای هر پایه اضافه و به نسبت دانش‌آموزانی که به کلاس اضافه می‌شوند، تا شش ساعت حق‌التدریس به معلم پرداخت می‌شود زیرا معلم باید زمان بیشتری برای دانش‌آموزان صرف کند.

دیمه‌ور ادامه داد: هنوز آمار قطعی کشوری درباره تعداد کلاس‌های بیش از سه پایه در کشور نداریم ولی در آینده نزدیک و پس از تکمیل اطلاعات اعلام می‌شود.

آمار بازدید: 200 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image