ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جاسبی:دفاع مقدس چهره بسیاری از گروه‌ها را شناساند

جاسبی:دفاع مقدس چهره بسیاری از گروه‌ها را شناساند

اولین همایش ملی دفاع مقدس و دانشگاه با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع‌مقدس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، در این مراسم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری برگزار شد،دکتر عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب اسلامی و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با اشاره به انتقال میراث دفاع‌مقدس به نسل‌های آینده گفت:در جلسه‌ای که در سال 1388 درباره دفاع مقدس و چگونگی انتقال آن برگزار شده بود،بیان کردیم که دو واحد درسی دفاع‌مقدس باید به صورت اختیاری در دانشگاه آزاداسلامی به دانشجویان تدریس شود.از جمله محورهای این واحد درسی نیز معرفی شخصیت‌های دفاع مقدس از جمله فرماندهان عالی رتبه،شهدای شاخص،تغییر شخصیت‌های سیاسی و نظامی و گروه‌های انقلابی و احزاب و تغییر فکری و جناحی آن‌ها نام برده شد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس این بود که چهره واقعی بسیاری از گروه‌ها و افراد را در آن شناختیم و در حقیقت جنگ یک پالایشگاه بزرگی بود که درجه خلوص و اخلاص هر حزب و افراد را نشان می‌داد. در جلسه یاد شده، شهید سوداگر به من گفت که برایش یک حکم صادر کنم و من برای ایشان حکمی در رابطه با تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس برای ایشان صادر کردم تا این درس در دانشگاه آزاد ارائه شود و بر اختیاری بودن آن نیز تأکید داشتم چرا که نباید این گونه مباحث اجباری باشد.

جاسبی در بخش دیگر سخنان خود با تشریح چهار آسیب محوری مرتبط با دفاع مقدس توضیح داد: تاکنون مجموعه مطالعات و کارهای انجام شده پیرامون حوزه دفاع مقدس به صورت جزیره‌ای بوده است، به عبارت بهتر محدود به افراد خاص و مجموعه‌های محدودی بوده‌اند. متأسفانه هنوز نیز این مباحث از فلسفه تجزیه‌گرا بهره می‌گیرد در حالی که ما باید از نظریه فلسفه سیستم‌ها با آن برخورد داشته باشیم. آسیب دیگر نیز مربوط به مدیریت دانش دفاع مقدس است. مدیریت دانش سراسر از ثبت خاطرات است و می‌تواند در حوزه مستندسازی، الگوبرداری و بهره‌گیری از دفاع مقدس بهره‌مند شود. این ذخایر گران‌بها در حوزه دفاع مقدس در رابطه با بحث مدیریت باید ثبت شود چرا که عمر انسان‌ها محدود است و ممکن است دچار کاهش ذخایر استراتژیک دانشی بشویم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با آسیب دیگر حوزه دفاع مقدس یادآور شد: آنچه تاکنون در رابطه با انتقال مباحث مربوط به دفاع مقدس انجام شده ، توصیفی بوده است برای همین. باید از این فضا به بُعد تجویزی منتقل شود تا به صورت فرموله و تئوریزه بتوانیم به انتقال آن بپردازیم. مبحث دیگر نیز موضوع بیان استراتژیک دفاع‌مقدس است. یکی از مصداق‌های این مبحث تصمیم‌گیری در مدیریت فرماندهان و مدیران ما در دوران دفاع مقدس است که باید تدوین و تألیف شود چرا که مدیران ما در دوران دفاع مقدس هزاران تصمیم مهم و سرنوشت‌ساز را اتخاذ کرده‌اند.

آمار بازدید: 277 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image