ارتباط مستقیم با 30605 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رییس سابق دانشگاه شریف: ریاست نکردیم، برای آینده مدیریت انجام دادیم

رییس سابق دانشگاه شریف: ریاست نکردیم، برای آینده مدیریت انجام دادیم

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف، گفت: ذهنیتی که در بحث مدیریت وجود دارد، این است که مدیر وظیفه‌ای دارد که طبق آن باید در رأس نهاد به امورات رسیدگی کند اما از دیدگاه من، مدیر باید در زمینه مسائل دیروز، امروز و فردای دانشگاه برنامه‌ریزی داشته باشد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر رضا روستا آزاد در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: مهم‌ترین بحث برای مدیر، شناخت سازمان خود در جوامع ملی و بین‌المللی است تا با کمک اعضای دیگر نهاد، قادر باشد آینده را پیش‌بینی کند. اگر قصد داشته باشیم امروز را اداره کنیم باید زیرساخت‌های آن را آماده کرده باشیم. باید در عین اینکه جبران مافات تاریخ دانشگاه انجام می‌شود، برای آینده هم سرمایه‌گذاری کنیم. برای مثال زمانی که دانشگاه صنعتی شریف 118 نفر برای هیات علمی جذب می‌کند، باید برای حل مشکل مسکن آنها چاره‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت چهار ساله خود به عنوان رییس دانشگاه صنعتی‌شریف گفت: من و تیم همراهم در طول چهار سال سعی کردیم آینده را ترسیم کرده و فضا را متحول کنیم. ما ریاست نکردیم، بلکه برای آینده مدیریت و برنامه‌ریزی انجام دادیم.

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات مدیریت کشور روزمره بودن آن است، اظهار کرد: باید تفکر راهبردی، روحیه تفکرگرا، تحمل در برابر سختی‌ها، تحمل فشار در مقابل فشارهای عاجز، آینده‌نگری و... حاکم باشد تا مدیریت‌های بعدی دچار بحران نشوند.

صدور مجوز مینی‌پارک فناوری دانشگاه صنعتی‌شریف در هفته آینده
روستاآزاد با اشاره به تنظیم سند راهبردی برای دانشگاه صنعتی‌شریف اظهارکرد: هنگامی که این سند در سایت دانشگاه گذاشته شد، بعد از یک ماه دو هزار دفعه دانلود شده و نهادهای مختلف از ما تقدیر و تشکر کردند.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه صنعتی‌شریف دستاوردهای خوبی حاصل شده است، گفت: در حوزه آموزش نفرات برتر کنکور و المپیاد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. همچنین ما موفق شدیم علیه اتحادیه اروپا رای بگیریم. در حوزه پژوهش تعداد مقالات افزایش قابل توجهی داشته است. در حوزه فناوری 10 الی 15 شرکت تاسیس شد. همچنین مجوز مینی‌پارک فناوری دانشگاه صنعتی‌شریف در هفته آینده صادر خواهد شد.

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: براساس گزارشی که موسسه تایمز ارائه داد، رتبه دانشگاه شریف در طول چهار سال از 500 به 250 ارتقا پیدا کرد. این امر تحقق نمی‌یافت مگر با مشارکت جمعی.

روستا آزاد در پایان گفت: من خدا را شکر می‌کنم که فردی متدین، پاک و سالم با تجربه خوب مدیریتی و رتبه خوب علمی سرپرستی دانشگاه را برعهده گرفته است.

آمار بازدید: 311 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image