ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی نخستین دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات کودک ایران از پایان‌نامه خود دفاع کرد (10 مهر 91)

نخستین دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات کودک ایران از پایان‌نامه خود دفاع کرد (10 مهر 91)

نخستین دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات کودک ایران روز شنبه هشتم مهرماه 1391 در بخش ادبیات فارسی دانشگاه شیراز از پایان‌نامه خود دفاع کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، عنوان پایان‌نامه مرجان کامیاب «بررسی الگوهای فرزندپروری و نقش مادر و پدر در ادبیات کودک: تحلیل محتوای کتابهای داستانی - تصویری کودکان» بود.

دکتر فریبا خوشبخت و دکتر سعید حسام‌پور استادان راهنما و دکتر محبوبه البرزی و دکتر مرتضی خسرونژاد استادان مشاور این پایان‌نامه بودند. دکتر فریده پورگیو نیز به عنوان نماینده تحصیلات تکمیلی در این جلسه شرکت داشتند.

دکتر مرتضی خسرونژاد مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در شروع این جلسه گفت: امروز در این اتاق کوچک قلبهای بزرگی می‌تپد، قلبهایی که از شوق تحقق بخشیدن به آرزوهایی بزرگ تاب و قرار ندارند. آنچه امروز و در این لحظه در اینجا اتفاق می‌افتد، برگی تازه‌ بر تاریخ ادبیات کودک ایران می‌افزاید، همچنان که تاسیس مرکز مطالعات ادبیات کودک آغاز فصلی تازه‌ در تاریخ ادبیات کودک ایران بود.

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در سال 1384 تاسیس شد و از همان روزهای نخست راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد ادبیات کودک را از مهمترین وظایف خود دانست. سرانجام با کوشش‌ها و پیگیری‌های مرکز این دوره در سال 1389 با پذیرش 7 دانشجو کار خود را آغاز کرد.

دوره دوم و همچنین دوره سوم این دانشجویان نیز در سال‌های بعد مشغول به تحصیل شده‌اند. از دیگر فعالیت‌های این مرکز تا کنون، تاسیس کتابخانه تخصصی ادبیات کودک در دانشگاه شیراز، انتشار نخستین مجله علمی - پژوهشی کشور در زمینه ادبیات کودک و برگزاری 3 همایش و یک جشنواره پژوهشی در سطح ملی بوده است. همایش چهارم و جشنواره دوم پژوهش مرکز مطالعات نیز در اردیبهشت ماه 1392 در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی: کارشناسی ارشد ادبیات کودک، نخستین دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات کودک، بخش ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، دانشگاه شیراز

آمار بازدید: 558 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image