ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی توسعه اردوهای دانش آموزی با محوریت سازمان دانش آموزی

توسعه اردوهای دانش آموزی با محوریت سازمان دانش آموزی

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از توسعه اردوهای دانش آموزی با محوریت سازمان دانش آموزی خبر داد.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، کفاش در جمع مربیان منتخب پیشتازان سراسر کشور ضمن بیان مطلب فوق افزود: اردو یک فرصت تربیتی جذاب و اثر گذار است که باید به صورت برنامه ریزی شده و تشکیلاتی برگزار شود. اردو محفلی برای انتقال مفاهیم و آموزش مهارت های اجتماعی است نه صرفا محلی برای تفریح.

کفاش گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان بازوی پرتوان نظام پرورشی کشور توان اجرا و توسعه اردوهای دانش آموزی را دارد.

رئیس سازمان دانش آموزی ادامه داد: اردوگاه‌ها سرمایه ملی است که با هزینه بیت المال ساخته شده و تجهیز و نگهداری می­‌شود لذا هرگز نباید خالی از دانش آموز و مربی باشد. باید طوری برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان دائما در این فضاهای تربیتی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از سیاستهای وزیر آموزش و پرورش تقویت و توسعه سازمان دانش آموزی است. این سازمان به عنوان یک ظرفیت بزرگ در اختیار نظام تعلیم و تربیت است که باید به طور شایسته از آن استفاده کرد تا نشاط به حوزه دانش آموزی بازگردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تا می­‌توانید کار را به دانش آموزان واگذار کنید. یکی از اصلی ترین سیاستهای وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت در همه زمینه‌ها است. در این خصوص توسعه مشارکت دانش آموزان و واگذاری امور به آنان امری ضروری و اجتناب نا­پذیر است.

وی ادامه داد: گروه‌های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی باید توسط دانش آموزان اداره شوند. مربیان باید نقش راهبری و نظارت عالیه را داشته باشند. مدرسه باید با مشارکت دانش آموزان اداره شود و حتی اگر کارها را با مطلوبیت کمتری انجام دهند مهم نیست، هدف تربیت اجتماعی آنان است.

کفاش اضافه کرد: بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی، هلال احمر و پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی چهار تشکل فراگیر و قانونی جمهوری اسلامی هستند و حمایت و هماهنگی آنان از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است. تعدد تشکل های دانش­آموزی یک فرصت و امتیاز استثنایی است. دانش آموزان از این تعدد تشکل‌ها استقبال کرده اند و هیچ دانش آموزی نباید خارج از چتر تربیتی تشکل ها باشد. از این رو حتی اگر تشکل‌های قانونی دیگری هم ایجاد شود اشکالی را بوجود نمی­‌آورد. وجود تفاوت در بین انسان ها از عظمت خلقت است که برای رشد و بالندگی جامعه بشری مفید و ضروری است اگر فکر تشکیلاتی – تربیتی داشته باشیم از تعدد تشکل‌ها استقبال می­‌کنیم و آن را تهدید نمی­‌دانیم.

کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تمامی مربیان پیشتازان و فرزانگان باید با مطالعه دقیق سند تحول بنیادین که قانون نظام تعلیم و تربیت است برنامه ها و فعالیتهای خود را با الهام از آن طراحی و اجرا کنند. موارد متعدد و قابل ملاحظه‌ای در بین راهکارهای سند تحول وجود دارد که می­‌تواند چراغ راه روشنی برای فعالیت های سازمان دانش آموزی باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش را بدون مشارکت دانش آموزان، معلمان و مربیان و اولیاء نمی‌توان اداره کرد پس باید همه به سمتی حرکت کنیم که مشارکت در نظام تعلیم و تربیت افزایش یابد تا بتوانیم این بار سنگین را به سلامت به مقصد برسانیم.

آمار بازدید: 238 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image