ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اعلام سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در سطح کشور

اعلام سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در سطح کشور

اعلام سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در سطح کشور/ بیش از 36 هزار مدرسه فاقدکتابخانه مستقل

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این‌که تعداد کتاب موجود در مدارس کشور در سال 92 به 884 میلیون جلد رسیده است، گفت: سرانه کتاب در سال گذشته به ازای هر دانش‌آموز در سطح کشور شش جلد بوده است.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا کفاش در مراسم گرامیداشت بیست‌و‌دومین هفته کتاب که به‌منظور تجلیل از خادمان و فعالان کتاب‌خوانی و حوزه نشر آموزش و پرورش برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی همزمان با هفته کتاب پرداخت.

وی در این‌باره اظهار کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه 401 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی که 101 واحد آن امسال توسط معاونت متوسطه وزارت‌خانه ساخته شد، تجهیز کتاب‌خانه‌ دانشگاه فرهنگیان در مناطق مرحوم توسط وزارت ارشاد، برگزاری 32 دوره جشنواره ادبی، شعر، داستان و ...، سه دوره برگزاری همایش تجلیل از دانش‌آموزان مؤلف و مترجم از جمله این برنامه‌ها هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طراحی و اجرای طرح بزرگ کتابخانه پستی روستایی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: 19 هزار 300 و 70 باب کتاب‌خانه توسط سازمان نوسازی مدارس ساخته و تجهیز شده است.

کفاش اعلام کرد: تعداد کتاب‌های موجود در سال 91 بیش از 800 میلیون جلد بود که در سال 92 به 884 میلیون کتاب رسید. سال تحصیلی گذشته سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در سطح کشور شش جلد بود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر از حدود 132 هزار مدرسه در کشور 67 هزار و 501 مدرسه دارای کتاب‌خانه و 36 هزار و 271 مدرسه فاقد کتابخانه مستقل هستند، اظهارکرد: امسال برنامه‌های هفته کتاب با همکاری وزارت ارشاد انجام می‌شود که از جمله برنامه‌های در نظر گرفته می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی با بودجه دو میلیارد تومان و همچنین پیش‌بینی صدور کارت الکترونیک 50 میلیون تومانی برای خرید کتاب در مدارس اشاره کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، همچنین از افتتاح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه خبر داد و گفت: این 50 هزار نمایشگاه با 8 هزار عنوان کتاب کار خود را از دو روز آینده آغاز خواهند کرد.

وی افزود: تصویب زنگ کتاب‌ و کتاب‌خوانی به طور رسمی در شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین راه‌اندازی تشکل خیرین کتابخانه‌ساز از جمله دیگر اقداماتی است که در آموزش و پرورش در راستای احیای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در آموزش و پرورش انجام شده است.

آمار بازدید: 547 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image