ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اظهارنظر نجفی درباره "مریم میرزاخانی"/ فراهم کردن زمینه حضور دانشمند­ان ایرانی در عرصه­ جهانی

اظهارنظر نجفی درباره "مریم میرزاخانی"/ فراهم کردن زمینه حضور دانشمند­ان ایرانی در عرصه­ جهانی

سرپرست وزارت علوم با صدور پیامی به کنگره ریاضی اعلام کرد: تقارن برگزاری این گردهمایی بزرگ و انتخاب دانشمند برجسته و ریاضیدان شاخص ایرانی سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه استنفورد و دانش ­آموخته کارشناسی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین چهره ریاضی زن دریافت کننده مدال فیلدز را به فال نیک گرفته و آن را نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه­ های بین­ المللی قلمداد می­ كنم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر محمد علي نجفي ، سرپرست وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري به مناسبت برگزاري چهل و پنجمين كنفرانس رياضي كشور پيامي صادر كرد.

متن كامل پيام دكتر نجفي بدين شرح است :

"ریاضی­دانان عالیقدر و میهمانان ارجمند شرکت کننده در چهل و پنجمین کنفرانس سالانه ریاضی ایران

مفتخرم به عنوان یکی از ریاضی پیشگان و به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی، چهل و پنج سال تداوم بدون وقفه برگزاری کنفرانس سالانه ریاضی ایران را به شما عزیزان و ریاضی­دانان گرانمایه تبریک بگویم.

نقش تاريخي دانشمندان مسلمان و ایرانیان در پیشرفت اصول و مبادی علوم پایه و به­خصوص ریاضیات در جامعه علمی جهانی بر کسی پوشیده نيست و خوشبختانه در سالهاي اخير به همت استادان فرهيخته و سخت كوش دانشگاهها و موسسات آموزش عالي اين نقش در شرف احياء است و خبر افتخارآفرین ارتقای رتبه علمی ریاضیات ایران از گروه سوم به گروه چهارم دنیا تاییدی بر این امر است.

شکی نیست که توسعه و ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی به ترازهای جهانی در عرصه­ های علم، پژوهش و فناوری مرهون تلاشهای ارزشمند و مستمر متفکران، نخبگان علمی و فرهیخگاني است که باتدبیر و امید در مراکز آموزشی و پژوهشی ایران عزیز نقش­ آفرینی می­ کنند.

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خود را موظف به حمایت مادی و معنوی از جامعه ریاضیدانان کشور می­ داند و با تاکید بر اهداف دولت تدبیر و امید برای فراهم آوردن زمینه های حضور پژوهشگران و دانشمند­ان ایرانی در عرصه­ های علمی جهانی تلاش می­ کند.

اينجانب تقارن برگزاری این گردهمایی بزرگ و انتخاب دانشمند برجسته و ریاضیدان شاخص ایرانی سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی استاد ریاضی دانشگاه استنفورد و دانش ­آموخته کارشناسی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین چهره ریاضی زن دریافت کننده مدال فیلدز را به فال نیک گرفته و آن را نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه­ های بین­ المللی قلمداد می­ كنم.

در خاتمه لازم می­ دانم از تلاشهای ارزشمند تمامی استادان و پژوهشگران برجسته دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور که با برگزاری چنین کنفرانس هایی در راه رشد علوم ریاضی قدم برمی­دارند تقدیر و تشکر نمایم.

امیدوارم با استعانت از الطاف الهی بتوانیم گامهای موثری برای ارتقای جایگاه علمی كشور برداریم و در آينده‌اي نزديك شاهد قرار گرفتن ايران عزيز در ميان كشور‌هاي برتر جهان از نظر علم و فناوري باشيم."

آمار بازدید: 187 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image