ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار توضیحات فانی درخصوص افزایش تراکم کلاس‌های درسی

توضیحات فانی درخصوص افزایش تراکم کلاس‌های درسی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 11.5 دانش آموز یک پرسنل در آموزش و پرورش داریم گفت: این در حالی است که این نسبت در دنیا 15 است و تلاش می‌کنیم با اتخاذ سیاست‌هایی این نسبت را به عدد 14 برسانیم تا بهره وری نیز افزایش پیدا کند.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر علی اصغر فانی در حاشیه سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور با بیان اینکه هدف از برگزاری این اجلاس هماهنگی بیشتر ستاد وزارتخانه با بدنه اجرایی و ابلاغ سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: به دنبال ایجاد یک تعامل قوی میان نیروهای ستاد و اجرای فعالیت‌ها هستیم.

وی افزود: پنج میزگرد و 22 کمیسیون در این اجلاس فعالیت کرده‌اند که از همگی آنها بازدید به عمل آمد و مشاهده شد که روسا و مسئولان وزارتخانه کار را با جدیت دنبال می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش این اجلاس را مفید و سازنده خواند و گفت:‌ بنده سالها در این اجلاس به عنوان رئیس اداره، مدیر کل و معاون وزیر حضور داشتم و سعی کردیم ضعف‌هایی را که در اجلاس‌های قبل بود مدنظر قرار داده و نقاط قوت را افزایش دهیم.

فانی در پاسخ به پرسشی پیرامون علت تصمیم آموزش و پرورش برای افزایش تراکم کلاس‌های درسی گفت: در حال حاضر 12.5 میلیون دانش آموز در کشور داریم که 11.5 میلیون نفر از آنها در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند. یک میلیون پرسنل فرهنگی نیز داریم. در واقع می‌توان گفت به ازای هر 11.5 دانش آموز یک پرنسل در آموزش و پرورش فعال است. در صورتی که این نسبت در دنیا حدود 15 است.

فانی تاکید کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که از نیروی انسانی بهره ور استفاده نمی‌کنیم و در برخی مناطق در بکارگیری نیروهای انسانی اسراف می‌کنیم بنابراین تلاش ما ساماندهی بهینه نیروی انسانی است. سعی خواهیم کرد این نسبت دانش آموز به معلم را به عدد 14 برسانیم تا بهره‌وری نیز افزایش یابد.

آمار بازدید: 254 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image