ارتباط مستقیم با 30605 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نادران: مگر ما دنبال سیاسی‌کاری هستیم! هنوز شما را متدین می‌دانیم

نادران: مگر ما دنبال سیاسی‌کاری هستیم! هنوز شما را متدین می‌دانیم

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان این‌که ما دنبال سیاسی کاری نیستیم خطاب به وزیر علوم گفت: چرا دانشگاه تهران بعد از مدتها با سرپرستی اداره می‌شود؟ یک مدیر لایق و هم‌رأی با خود پیدا می‌کردید.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیاس نادران، نماینده مردم تهران که در موافقت با استیضاح وزیر علوم صحبت می‌کرد، گفت: در بحث استیضاح نمایندگان دلایلی داشتند که آنها را ارائه کردند، اما امروز استماعی از ادله‌ای که بگویند نشنیدیم و انتظار بود که وزیر به موارد استیضاح مورد به مورد پاسخ دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان این‌ که یکی از دغدغه‌ها این است که در محیط دانشگاه مسائل علمی و پژوهشی تحت‌الشعاع گرایشات سیاسی قرار گرفته است متأسفانه جواب مثبت نشنیدیم و یک‌دندگی و لجبازی نسبت به تصمیمات گذشته مانع از این شده است.

نادران افزود: اکنون در این شرایط شب گذشته به ما فشار آوردند که اگر آن دو نفر استعفا دهند مسأله حل است، مگر ما دنبال سیاسی‌کاری هستیم! امروز حل مسائل وزارت علوم با رفتن و نرفتن این دو نفر علاج نمی‌شود.

وی خطاب به فرجی‌دانا گفت: ما هنوز شما را متدین می‌دانیم و افزود: مسأله و مشکل ما این است که شما مدیریت نمی‌کنید و مدیریت می‌شوید و دیگران برای شما دولت در سایه تشکیل داده‌اند.

نادران در ادامه سخنان خود به تعیین تکلیف رئیس دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه که به عنوان یکی از دانشگاه‌های باسابقه و مادر است بعد از مدت‌ها با سرپرستی اداره می‌شود آیا در بین این ‌همه اطرافیان مدیر لایق نبود که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را بپذیرد؟ آیا حتما" باید با لجبازی کار پیش برود؟ یعنی یک مدیر لایق و هم‌رأی با خود پیدا نکردید؟

نادران در ادامه خاطرنشان کرد: بروید ببینید رسانه‌های بیگانه آیا از استیضاح‌کننده‌ها دفاع می‌کنند یا متهم؟ آیا ما آب به آسیاب می‌ریزیم یا رفتار وزارت علوم و ستاد جنگی که تشکیل شده است؟

این نماینده اصولگرای مجلس به باز گردانده شدن برخی از دانشجویان اخراجی اشاره کرد و ادامه داد: من نامه 5 تیرماه سال جاری آقای بروجردی را دارم که شما هنوز نسبت به آن اقدام نکرده‌اید.

وی خطاب به نمایندگان گفت: دوستان من اخراجی‌ها مفاسد اخلاقی داشتند و دختران دانشجوی کشور از دست آنها در امان نبودند. دختران دانشجویی که خودکشی کردند و اکنون حتی 13 نفر را در پیام نور برگردانده‌اید.

وی در ادامه بار دیگر با مورد خطاب قرار دادن وزیر علوم، گفت: شما نامه وزارت اطلاعات در مورد ورودی‌های سال 90 را دارید که 140 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 23 نفر در دکترا ثبت‌نام کردید. در حالی که وزارت اطلاعات رسما نامه رد صلاحیت را داده بود.

نادران ادامه داد: همچنین در مورد دانشجویان ستاره‌دار کسی صحبت نکرد. ما نسبت به اینهایی که صلاحیت اخلاقی و سیاسی دارند نگرانیم. اتفاقات سال‌های 58 و 59 یادمان نرفته. چرا انقلاب فرهنگی شد؟ چون دانشگاه محل جذب دانشجویانی که از طرف گروه‌های بیرونی بودند شده بود.

وی افزود: همه دغدغه‌هایمان راجع به اینها است. آمار اغتشاشات دانشجویی را بیان می‌کنید. فتنه 88 را چه کسی درست کرد. این جریانات دانشجویی به کجا متصل بوده‌اند. اینها را که بچه‌های بسیج درست نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: ما نگران هستیم که محیط دانشگاه باشگاه سیاسی شود و برای ما سال‌های 88 دیگری ساخته شود. همه دل نگرانی‌های ما اینها است.

نادران در پایان با اشاره به این‌که امروز نه برای خوش‌آمد حسن و نه برای خوشآمد حسین حرف نمی‌زنم گفت: کسانی که در فتنه 88 بودند فرصت پیدا کرده‌اند امروز در پیوند با خارج برای محیط سیاسی دانشگاه‌های ما تعیین تکلیف کنند. من اتفاقی که در کف دانشگاه‌ها می‌افتد را می‌بینم.

به گزارش ایسنا، نادران افزود: اگر دانشگاه‌های ما آرام است برای این است که آنچه فتنه گران جولان می‌دهند حزب‌اللهی‌های دانشگاه خون دل می‌خورند و برای مصالح نظام سکوت می‌کنند. مگر اتفاق سرپرست دانشگاه امیرکبیر را به یاد ندارید.

نادران در ادامه به نقل قولی از حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری اشاره کرد و گفت: ایشان گفتند که چه وزیر برود چه نرود سیاست‌ها تغییر نمی‌کند.

در این میان یکی از نمایندگان با صدای بلند در جلسه علنی گفت: این اظهارات تکذیب شده است که نادران هم گفت: الحمدلله اگر این وزیر برود حتما سیاست‌ها اصلاح می‌شود.

آمار بازدید: 180 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image