ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه این استیضاح رنگ و بوی دیگری دارد

این استیضاح رنگ و بوی دیگری دارد

‌عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور اراک با تأکید بر اینکه رکورد علمی ظرف مدت کوتاهی ایجاد نمی‌شود گفت: این استیضاح رنگ و بوی دیگری دارد.


دکتر سهراب عسگری عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اراک در در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با بیان اینکه عملکرد کاری فرجی دانا جای پرسشی باقی نگذاشته است، اظهار کرد: در حوزه علمی و دانشگاهی امور به سرعت به نتیجه نمی‌رسند و باید فرصت لازم برای به ثمر نشستن برنامه‌ها داده شود.

وی با طرح این سوال که آیا در طول این مدت وزارت وی بخش‌نامه‌ای از سوی فرجی دانا صادر شده است که دانشگاه را به سمت رکود علمی سوق داده باشد؟ افزود: یکی از دلایلی که نمایندگان در خصوص استیضاح به آن اشاره دارند بحث رکورد در دانشگاه‌هاست در صورتی که رکود علمی ایجاد شده در دانشگاه‌ها مربوط به دوره وزارت فرجی دانا نیست.

این دکترای جغرافیای سیاسی تصریح کرد: رکود علمی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها ایجاد شده است مربوط به هشت سال گذشته است چراکه در طول سال‌های گذشته ارائه آمارهای دروغین از میزان پژوهش‌ها و مقالات، منجر به ایجاد شرایط فعلی شده است ضمن اینکه فضای دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر انگیزه اعضای هیئت علمی را نیز از بین برده و برای برگرداندن نشاط و بهبود شرایط، نیاز به زمان داریم.

وی با اشاره به تولید 20 درصدی علم در ایران در سال 2012 گفت: طبق آمار، 17 هزار و 500 مقاله ISI در سال 2012 از سوی ایرانیان به چاپ رسیده است اما، این سؤال مطرح می‌شود که چه تعداد از این مقالات به رفع مشکلات کشور کمک کرده است؟

عسگری اضافه کرد: در فضای دانشگاه‌ها تدوین بخش‌نامه، ابلاغ و به اجرا رسیدن آن در حدود شش تا هفت ماه زمان می‌برد در صورتی که در این مدت وزارت فرجی دانا عملاً امکانی برای صدور بخش‌نامه و یا سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت رکود علمی وجود نداشته است و این امر نشان می‌دهد که این استیضاح رنگ و بوی دیگری دارد.

وی افزود: اگر این فرض که رکود علمی ایجاد شده در فضای دانشگاه‌ها ناشی از عملکرد فرجی داناست را بپذیریم نیز باید گفت رکود علمی به هیچ عنوان ظرف مدت کوتاه ایجاد نمی‌شود و جذب هیئت علمی بدون در نظر رفتن رزومه افراد و ویژگی‌های علمی آنها این رکود را رقم می‌زند. به جای اینکه خرده گرفته شود باید تلاش کرد و با حمایت‌های خود لطماتی که در طول هشت سال گذشته به بدنه فضای علمی کشور وارد شده است را رفع کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اراک با تأکید بر اینکه وزیر علوم شخصی قابل و توانمند است، عنوان کرد: دانشگاه باید به دنبال علم باشد چراکه متولی ساخت و مدیریت کشور است و اگر از مسیر خود خارج شود قطعاً کشور به سمت بیراهه سوق پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول هشت سال گذشته دانشگاه و اعضای هیئت علمی کاملاً کنار گذاشته شدند و هشدارهای آنها جدی گرفته نشد به همین دلیل است که امروز اقتصاد ما بیمار است، محیط زیست در خطر است، با خشکسالی مواجه هستیم و گروهی از مردم از هنجارها گریزان شده‌اند و دروغ در جامعه تسری یافته است.

عسگری با اشاره به اینکه بی‌توجهی به دیدگاه‌های اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی کشور باعث شده است شرایط امروز کشور این چنین باشد، گفت: این بی‌توجهی‌ها منجر به قدرت گرفتن دانه درشت‌ها شده است به نحوی که فاصله بین حداقل و حداکثر روز به روز در حال افزایش است. جای سؤال است که چرا در سال‌های گذشته نمایندگان نگران وضعیت علمی کشور و هشدارهای اساتید دانشگاه‌ها نبوده‌اند؟

آمار بازدید: 205 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image