ارتباط مستقیم با 30667 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ایجاد 500 رشته جدید در دانشگاه آزاد (5 اردیبهشت 92)

ایجاد 500 رشته جدید در دانشگاه آزاد (5 اردیبهشت 92)

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد 500 رشته جدید در دانشگاه آزاد خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، چهارمین نشست هم‌اندیشی سراسری تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان این تشکل‌ها و معاونت ریاست دانشگاه آزاد کشور، نمایندگان اساتید و دانشجویی تشکل‌ها، روسای مراکز مناطق و واحدهای دانشگاه آزاد کشور در تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به مدت سه روز در غرب مازندران آغاز به کار کرد.

محمد خجسته معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با عنوان این نکته که نخبگان دانشگاهی در تبیین حرکت ملی به سوی خلق یک حماسه بزرگ دیگر نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارند، گفت: ما باید برای دستیابی به این مهم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم

وی با مهم برشمردن انتخابات پیش رو افزود: مهمترین کار ما پس از انتخاب اصلح، آمادگی کامل برای مدیریت بعد از انتخابات است و آنچه در این میان مورد تاکید ریاست دانشگاه است، حضور حداکثری و چشمگیر دانشگاهیان در انتخابات بوده و بنابر اساس شکل‌گیری تشکل‌های دانشجویی امور سیاسی است که بخشی از آن نیز به مساله انتخابات برمی‌گردد.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: فضای دانشگاه برای حضور همه کاندیداها باز است و همه آنها می‌توانند با اخذ مجوز و براساس قانون به بیان دیدگاه‌ها و مباحث مورد نظر خود بپردازند، زیرا مبنای برنامه‌های تشکل‌های سیاسی دانشگاهی عدالت و حضور همه کاندیداها است.

خجسته در ادامه با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در ابتدای سال و نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: در بحث مسائل اقتصادی حرکت در دانشگاه‌ها باید بر اساس ناامید کردن دشمنان نظام باشد و با توجه به تبیین سیاست‌های نظام در این راستا طی سال‌های گذشته از سوی رهبر انقلاب، هر سال مبحثی به این مقوله‌ها اختصاص یافته و نقشه راه مشخص است.

وی اضافه کرد: باید با مد نظر قرار دادن آنها به سویی حرکت کنیم تا اقتصاد کشور دیگر متکی به درآمدهای نفتی نباشد و این مهم محقق نخواهد شد مگر با حل مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور.

این مسئول تصریح کرد: هرچند دشمنان نظام از ابتدایی‌ترین روزهای عمر پربرکت این نظام با انواع اهرم‌های گوناگون تلاش کرده و می‌کنند تا این نظام از مسیر اصلی خود خارج شود، اما جوانان و نخبگان این آب و خاک در کنار ملت غیور و ولایی با تلاشی مضاعف تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند که دستاوردهای علمی و فنی مهندسی بی‌شمار در کشور خود موید این مدعاست.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به دستاوردهای انقلاب در توسعه علمی و تولید علم و بومی سازی آن به ویژه پس از تحولات مدیریتی که حوزه فعالیت آن با فرهنگ در آمیخته و پیشرفت‌های در آن شتاب بیشتری به خود گرفته است از ایجاد 500 رشته جدید در دانشگاه آزاد کشور خبر داد که راه‌اندازی آنها مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز آن در واحدهای متقاضی که شامل هیئت علمی، امکانات سخت افزاری و فضای مورد نیاز برای آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اساسی دانشگاه‌ها تولید علم، انتقال آن و تکیه بر فرهنگ است، افزود: باید امور دانشگاه با اتکا به فرهنگ باشد و محوریت آن باید تولید علم و انتقال آن باید وجه فرهنگی به خود بگیرد.

خجسته در ادامه به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون ولایت تقوا معنی ندارد و ولایت فقیه در دل همه ملت ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و آنچه که در این میان حائز اهمیت است عمل به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر خلق حماسه‌ای دیگر است.

حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با طرح سوالی مبنی بر اینکه ماموریت ما چیست، گفت: دانشجویان و اساتید ماموریت‌شان این است که به هویت سیاسی و ملی و دینی خود توجه داشته باشند.

وی با بیان فرازهایی از تاریخ سیاسی ایران و نفوذ استعمار از دوره صفویه تا پهلوی گفت: در دوره پهلوی با دین و علما مخالفت می‌کردند و این انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود که هویت دینی را به ما بازگرداند و در این راه خون‌های ارزشمند زیادی ریخته شد که ما وارثشان هستیم و اساسی‌ترین وظیفه ما حفظ و حراست از همه این ایثار و فداکاری‌ها است.

رستمی اظهار داشت: ما اگر توسعه، کمال و سعادت می‌خواهیم باید به سفارش‌های مقام معظم رهبری عمل کنیم.

کلمات کلیدی: رشته جدید، دانشگاه آزاد، رشته تحصیلی، دانشگاه آزاد اسلامی، رشته جدید در دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 320 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image