ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه استیضاح وزیر علوم برای مجلس تاریخی خواهد بود

استیضاح وزیر علوم برای مجلس تاریخی خواهد بود

رییس دانشگاه یزد با اشاره به شخصیت برجسته علمی و اخلاقی وزیر علوم، استیضاح وزیر علوم را برای مجلس یک حادثه تاریخی خواند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر محمدصالح اولیاء در نشست امروز هیات رییسه دانشگاه یزد با خبرنگاران در رابطه با موضوع استیضاح وزیر علوم، اظهار کرد: دکتر فرجی دانا وزیر علوم از لحاظ علمی و اخلاقی و تعهدی و مدیریتی، شخصیتی برجسته‎ و از رتبه‏های بسیار خوب علمی کشور است و به همین خاطر نیز این استیضاح برای مجلس یک اتفاق تاریخی خواهد بود.

وی وزیر علوم را فردی نمونه از مجموعه دانشگاهی کشور خواند و تاکید کرد: نباید نخبگان خود را به راحتی از دست بدهیم و امیدواریم مجلس با رای اعتماد به وزیر زمینه ادامه خدمت‎شان را فراهم کند.

دکتر اولیاء در بخش دیگری از سخنانش در این باره گفت: ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه یکی از مهمترین بلاهای سال‎های گذشته بوده ولی هنر این است که تفاوت‎ها و شکاف‎ها در جامعه پوشانده شود و کسی موفق خواهد بود که در این راستا گام بردارد.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی‏های دانشگاه یزد، قرار گرفتن این مجموعه در ردیف 10 دانشگاه برتر را براساس چشم انداز دانشگاه دور از ذهن ندانست و تصریح کرد: رتبه دانشگاه یزد در بین دانشگاه‎های کشور که در بخش دولتی بالغ بر 170 دانشگاه هستند، براساس ارزیابی‎های داخلی و خارجی بین 16 تا 27 است.

وی با بیان این که هیچ‌کدام از این رده‎ها، جایگاه واقعی دانشگاه یزد در کشور نیست، عنوان کرد: شاید توجه به تامین زیرساخت‎های دانشگاه در سال‎های گذشته مسئولان را از ارتقای رتبه دانشگاه غافل کرده است ولی براساس چشم‎انداز هفت ساله‎ای که منطبق با برنامه پنج ساله ششم مد نظر است باید با تقویت معیارهای ارزیابی در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه تلاش شود.

رییس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنانش خواستار تغییر دیدگاه جامعه به دانشگاه شد و گفت: دانشگاه یزد مصمم به جذب دانشجویا مستعد و ممتاز از سراسر کشور است و در این زمینه نیز مشوق‎ها و تمهیدات بسیار خوبی را اندیشیده است.

دکتر قاسم برید لقمانی - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد نیز در ادامه سخنان رییس این دانشگاه به آیین‌نامه حمایت از دانشجویان استعداد درخشان در این مجموعه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در این آیین نامه دانشجویان در شش سطح گروه‏‌بندی شده‎اند.

وی افزود: در سطح یک برگزیدگان گروه‎های پنجگانه آزمون سراسری، برگزیدگان المپیادهای علمی دانش‌آموزش کشور و برگزیدگان جشواره‎های خوارزمی قرار دارند.

وی ادامه داد: در سطوح دو تا پنج به ترتیب دانشجویان با رتبه کل زیر 100،200، 500 و یکهزار در گروه علوم ریاضی فیزیک یا به ترتیب دارای رتبه‎ کل زیر 50، 100، 250 و 500 گروه آزمایشی علوم تجربی و علوم انسانی، گروه‎بندی می‎شوند.

لقمانی خاطرنشان کرد: در سطح شش نیز دانشجویانی که در یک نیم سال در زمره سه دانشجوی اول رشته‎های خود قرار گیرند، قرار دارند.

به گفته این مسئول، دانشجویان این گروه‎ها به فراخور سطح گروه از تسهیلات اعطایی کمک هزینه تحصیلی ماهیانه تا سقف 500 هزار تومان به شرط داشتن معدل بالای 17 در طول تحصیل بهره می‎گیرند.

دکتر لقمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمادگی پذیرش دانشگاه از بیش از سه هزار و 500 نفر دانشجوی جدیدالورود در مقاطع تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: دانشگاه یزد در حال حاضر بالغ بر 14 هزار و 500 دانشجو در 62 گرایش مصوب کارشناسی، 83 گرایش کارشناسی ارشد و 36 گرایش دکترا دارد.

دکتر سید محمد تقی المدرسی - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز به ارائه توضیحاتی در مورد اقدامات صورت گرفته در این حوزه پرداخت و گفت: محققان و پژوهشگران دانشگاه در حال حاضر به پنج پایگاه اطلاعاتی مهم دسترسی آنلاین و به 360 پایگاه دسترسی آفلاین دارند.

وی همچنین با اشاره به انجام اقدامات برای چاپ و نشر 15 عنوان کتاب، در رابطه با ارتباط دانشگاه با صنعت به انعقاد قرارداد دانشگاه با دستگاه و صنایع مختلف به ارزش مجموعاً 780 میلیارد تومان اشاره کرد.

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه‎هایی با مراکز علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری به میزان 720 میلیون تومان تجهیزات جدید آزمایشگاهی یعنی معادل سه برابر سال گذشته خریداری و ساماندهی شده است.

المدرسی گفت: دانشگاه در ارتباط با صنعت دو هدف بازاریابی و نیازسنجی را دنبال می‎کند چرا که معتقدیم دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه نه تنها باید معرف کارآموزان به صنایع باشد بلکه باید نیازها و مشکلات صنایع را شناسایی و ارتباط استاید دانشگاه با صنعت برای رفع مشکلات و ارائه دستاوردها برقرار کند.

معاون پوهشی دانشگاه یزد ادامه داد: در همین راستا نیز با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد تفاهم‌نامه‌ای برای تشکیل دبیرخانه مرکز علم و کار در این دانشگاه منعقد شده است تا این ارتباط دو سویه موفق‎تر برقرار شود.

دکتر کاظم مندگاری - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز با بیان این که این معاونت زمینه ساز آموزشی است و شرایطی را فراهم می‎کند که دانشجویان در محیطی آرام و با نشاط به اموزش بپردازند، اظهار کرد: شرایط سنی دانشجویان و جدایی آنها از خانواده برای ورود به دانشگاه در واقع نقطه عطفی برای ورود آنان به زندگی است که از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی مدیریت علمی دانشگاه و متمرکز شدن تسهیل شرایط آموزش برای دانشجویان را دو سیاست مد نظر این معاونت ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به وجود دو تشکل دانشجویی در این دانشگاه، افزود: البته یک تشکل دیگر نیز در شرف راه اندازی و چند تشکل جدید هم در مرحله اخذ مجوز هستند و امیدواریم با افزوده شدن به تعداد تشکل‎ها و کانون‎های دانشجویی شاهد رشد این فضای پویا و با نشاط باشیم.

دکتر علی مروتی - معاون دانشجویی دانشگاه یزد نیز با اشاره به فعالیت‎های صورت گرفته در این حوزه، بیان کرد: ظرفیت خوابگاه‎های دانشگاه به نحوی توسعه یافته که تمامی دانشجویان جدیدالورورد غیر بومی در این خوابگاه‏ها اسکان داده شوند. همچنین در بخش تغذیه نیز سعی در حرکت به سمت برون سپاری با هدف افزایش بهره‌وری و تنوع در ارائه خدمات به دانشجویان داریم.

وی همچنین رویکرد کمیته انظباطی دانشگاه را برخورد با هدف اصلاح خواند و افزودک در کمیسیون موارد خاص نیز حرکت به سمت تنها رسیدگی به شکایت دانشجویان خاص بوده است و سعی داریم که درخواست سایر دانشجویان از مراحل معمول دنبال شود.

در این نشست همچنین حجت الاسلام محمد حسین متوسل - مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، دکتر سیدمحمد حسینی - معاون ادرای مالی دانشگاه و دکتر "سید محمود زنجیرچی" مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد در مسائلی به ایراد سخن پرداختند.

آمار بازدید: 235 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image