ارتباط مستقیم با 30720 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه در چارچوب قانون از فعالیت تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم

در چارچوب قانون از فعالیت تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در چهارچوب قانون و با رعایت ضوابط از فعالیت تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید فقط کار خود را انجام دهند یعنی تشکل سیاسی فقط کار سیاسی بکند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کویر، محمدجواد فدایی صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست های کلی ما در دانشگاه شهید باهنر همان برنامه کاری رییس جمهور یعنی رسیدن به دانشگاهی دانش افزا، جهان تراز، ثروت آفرین و کارآفرین است که برای رسیدن به این اهداف باید به کیفیت آموزش و تحقیقات توجه کنیم.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته دانشگاه ها در کشور افزایش کمی زیادی پیدا کردند و حالا زمان آن است که مقداری به کیفیت نیز توجه شود.

فدایی تصریح کرد: ارتباط قوی‌تر دانشگاه با خارج از دانشگاه مسئله دیگر است و دانشگاه زمانی رسالت خود را انجام می دهد که بتواند با جامعه در ارتباط بوده و به آن خدمت ارائه کند.

وی بیان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکنون رتبه‌های خوبی در بین دانشگاه‌های کشور داشته که باید حفظ شده و البته ارتقا یابد و دنبال این هستیم که دانشگاه بتواند در بین دانشگاه های دنیا جایگاهی کسب کند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر کیفیت آموزش، گفت: در این راستا چند مسئله در دستور کار قرار گرفته و بعضی کارها انجام شده که می توان به تغییر ساعت تشکیل کلاس ها از دو ساعت پیوسته به یک ساعت اشاره کرد و این امر از اول سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در کیفیت آموزش بحث کارگاه ها و آزمایشگاه‌های آموزشی است که در این زمینه هم کمبود داریم و هم امکانات قدیمی است اما سعی کرده ایم حداکثر استفاده از امکانات صورت گیرد.

فدایی تصریح کرد: در خردادماه امسال خریدهای داخلی از نمایشگاه‌ها انجام و برخی کمبودها رفع شده و بحث استفاده از فاینانس خارجی برای تجهیز کارگاه و آزمایشگاه برای همه دانشگاه ها در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: در گزینش دانشجو برای سال تحصیلی جدید اعلام کرده ایم که برای رتبه‌های زیر 1500 در صورتی که دانشگاه شهید باهنر را انتخاب کنند، تسهیلات ویژه ای از جمله استفاده رایگان از خوابگاه، سلف و تجهیزات کمک آموزشی قائل خواهیم شد.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: تلاش بر این است که به تحقیقات کاربردی توجه کنیم و برای ارتباط بیشتر دانشگاه با خارج از دانشگاه و جامعه کار می کنیم

وی ادامه داد: برخی تحقیقات بنیادی و کاربردی است که به تولید علم و توسعه مرزهای دانش کمک می کند و لازم است. اما تحقیقات کاربردی که به حل برخی از مشکلات در جامعه کمک می کند، باید مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مثال مشکلات تولید و صنعت استان نیاز به تحقیقات دانشگاهی کاربردی دارد که می تواند به حل این مسائل کمک کند.

فدایی گفت: در سال گذشته حضور دانشگاه در خارج از دانشگاه 4 درصد بوده و می خواهیم به در سال جاری این ارتباط را به 15 درصد برسانیم و در این راستا جلسات منظمی با صنعت و دستگاه های اجرایی داریم و فرصت مطالعاتی یکی از همکاران در اتاق بازرگانی گذرانده می شود که منجر به ارتباط بیشتر این حوزه با دانشگاه خواهد شد.

وی افزود: تاسیس شرکت های دانش بنیان در دستور کار است و امیدواریم این شرکت ها را در شش ماه دوم سال در دانشگاه تشکیل دهیم تا بتوانیم کار پژوهشی بیشتر انجام و از منابع مالی در این زمینه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برای کسب جایگاه دانشگاه شهید باهنر در دنیا، دفتر امور بین الملل دانشگاه طی روزهای آینده فعال خواهد شد.

فدایی در ادامه گفت: در امور دانشجویی مهم‌ترین مشکل بحث خوابگاه های دانشجویی بود و کمبودهایی در این زمینه داریم و در سال قبل حدود یک هزار نفر از دانشجویان ما از خوابگاه های خودگردان استفاده می کردند.

وی با اشاره به تعمیر و بهسازی خوابگاه های دانشگاه شهید باهنر در تابستان جاری تصریح کرد: خوابگاه های موجود به لحاظ تجهیزات بهداشتی نوسازی و بازسازی شده و امیدواریم تا اول مهرماه کار انجام شود و در این صورت برخی مشکلات در استفاده از خوابگاه حل می شود.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: کار احداث خانه فرهنگ دانشگاه در سال جاری آغاز می شود و راه اندازی بازارچه دانشجویی، موزه دانشگاه و مرکز اطلاع رسانی را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: نیازهای دانشگاه نسبت به بودجه بیشتر است، اما همه مشکلات به خاطر بودجه نیست و با پیگیری‌های سال قبل تخصیص ها بهتر شد و تخصیص اعتبار عمرانی استان 23 درصد بوده اما اعتبار عمرانی دانشگاه 75 درصد تخصیص یافته است.

فدایی گفت: نباید فقط دنبال منابع دولتی باشیم و در این زمینه استفاده از کمک خیران، دریافت تسهیلات بانکی و تبدیل به احسن برخی اموال دانشگاه برای تامین منابع مالی تلاش می کنیم.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر استفاده از کمک خیران کمرنگ شده و سعی کردیم با فعال کردن انجمن دوست داران دانشگاه استفاده از کمک های خیران را دوباره رونق دهیم و منابع جدید تامین مالی شاید بتواند کمبود بودجه دانشگاه را جبران کند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: با پیگیری های سال قبل، در پایان سال 97 درصد بودجه جاری، 75 درصد عمرانی و 60 درصد طرح تعمیر و تجهیز تخصیص یافت.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس از مراکز آموزش عالی استان در سال جاری و پیگیری مشکلات تصریح کرد: بعد از آن بازدید اخیرا نیز جلسه ای در کمیسیون مجلس داشتیم و قرار شد سال آینده ردیف خاصی در بودجه برای تعمیر و بهسازی 15 دانشگاه باسابقه کشور از جمله دانشگاه شهید باهنر دیده شود که در این زمینه نیاز دانشگاه ما 20 میلیارد تومان است.

فدایی بیان کرد: در چهارچوب قانون و با رعایت ضوابط از فعالیت تشکل های دانشجویی حمایت می کنیم و معتقدیم باید فقط کار خود را انجام دهند یعنی تشکل سیاسی فقط کار سیاسی بکند.

وی ادامه داد: به شدت مخالف این هستیم که تشکل علمی کار سیاسی بکند زیرا از هدف اصلی خود باز می ماند.

آمار بازدید: 127 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image