ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رییس انجمن ژنتیک ایران: استیضاح وزیر علوم، سیاسی است

رییس انجمن ژنتیک ایران: استیضاح وزیر علوم، سیاسی است

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در مورد استیضاح وزیر علوم، گفت: ای کاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این استیضاح را در سال‌های گذشته که دلایل بیشتر و پررنگ‌تری برای استیضاح وجود داشت، انجام می‌دادند.


دکتر مختار جلالی، در گفت‌وگو با خبرنگار "دانشگاهی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به بازنشسته کردن افراد باتجربه و سرشناس در دولت‌های گذشته، افزود: اجبار به بازنشسته کردن اعضای با تجربه و سرشناس هیات علمی که در دولت گذشته انجام شده است، یک دلیل قطعی و منطقی برای استیضاح است نه افشای ارائه بورسیه‌های بی‌مورد.

وی افزود: خود من شاهد بودم نام دانشجویی که نمره‌اش پایین‌تر از دیگران بود، در لیست بورسیه‌های خارج از کشور گنجانده شده بود. حتی همان موقع ذکر شد که این فرد پایین‌ترین نمره درس مهندسی ژنتیک را کسب کرده است، با این حال به وی بورس خارج از کشور داده شد، بعد از یک سال عضو هیات علمی دانشگاه شده و برای 30 سال درسی را به دانشجویان تدریس خواهد کرد که خودش کاملا آن را یاد نگرفته است.

رییس انجمن ژنتیک ایرانی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم کاملا سیاسی است، اظهار کرد: این استیضاح نه تنها به نفع مجلس ، بلکه به نفع هیچ‌کس نیست.

جلالی با اشاره به فضای ثبات دانشگاه‌ها گفت: هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان آگاه هستند که در همین مدت زمان کوتاه فعالیت فرجی‌دانا، فضای آرامش و امید جای فضای یاس و ناامیدی و از هم پیچیدگی که در دولت گذشته وجود داشت را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح حق مجلس است، گفت: اما باید از این حق منطقی استفاده کنند و منافع فردی را به منافع جمعی ترجیح دهند. هنوز 10 ماه بیشتر از فعالیت وزیر علوم نگذشته است و رفتار ایشان کاملا معتدلانه و آرام بوده است و حتی به همه خواسته‌های هیات علمی دانشگاه‌ها پاسخ نداده است.

عضو هیات عملی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلس، نماینده‌های مردم هستند، افزود: از نمایندگان تقاضا دارم به نوای مردم گوش دهند. مردم دنبال آرامش، پیشرفت و عدالت هستند و چرا آقایان زمانی که افراد بی‌رویه عضو هیات علمی، بورس و... می‌شدند کسی را استیضاح نمی‌کردند اما اکنون به دلیل افشاگری‌های انجام شده که نشان می‌دهد بعضی از افرادی که بورس شدند نورچشمی‌ آقایان مجلسی بودند، می‌خواهند استیضاح کنند.

وی افزود: اگر بهانه استیضاح انتخابی شدن روسای دانشگاه است، باید بررسی کرد انتخابی شدن روسای دانشگاه در جهت بهبود بوده یا در جهت پس‌رفت؟ آیا دانشگاهی بوده است که به انتخابی شدن روسای دانشگاه اعتراض داشته باشد؟ افرادی که به عنوان روسای دانشگاه برگزیده شدند منتخبان دانشگاه‌ها هستند.

رییس انجمن ژنتیک در ادامه گفت: من وجود این دیدگاه‌های سیاسی را به صلاح منافع ملی نمی‌بینم. یک بام و دو هوا؟ در یک زمان چشمان خود را بینند و هیچ اعتراضی نکنند و اکنون چه چیزی را می‌خواهند استیضاح کنند؟.

جلالی در مورد این مساله که کاهش رشد علمی، یکی از دلایل مطرح شده استیضاح است، اظهار کرد: در طول هشت سال فعالیت وزرای دولت گذشته نتوانستند ارزیابی کنند، حالا چگونه می‌خواهند بعد از 10 ماه ارزیابی رشد علمی کنند. ارزیابی رشد علمی معمولا به دوسال زمان نیاز دارد، اما در همین 10 ماه هم امید به فضای دانشگاه برگشته و این در فعالیت علمی دانشجویان تاثیر مستقیم دارد.

رییس انجمن ژنتیک ایران در پایان گفت: 50 سال از خدمت انجمن ژنتیک ایران می‌گذرد و این انجمن هم‌اکنون 1500 عضو و هفت شاخه دارد. اظهارات من نظرات شخصی خودم نبود بلکه نظراتی بود که از مجموع نظرات اعضای با سواد و مطلع گرفته شده است.

آمار بازدید: 130 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image