ارتباط مستقیم با 30691 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تابستان داغ ۹۲ با خداحافظی دانشجوها از راس آموزش عالی

تابستان داغ ۹۲ با خداحافظی دانشجوها از راس آموزش عالی

آموزش عالی کشورمان هم در حوزه وزارت علوم و هم در حوزه دانشگاه آزاد تابستان داغی را گذراند، کامران دانشجو وزارت علوم را تحویل داد، میلی منفرد رای مجلس را نگرفت، توفیقی سرپرست وزارت علوم شد و فرهاد دانشجو نیز از دانشگاه آزاد رفت.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تابستان 92 برای آموزش عالی کشور با برگزاری کنکور سراسری در روزهای ششم، هفتم و هشتم تیرماه آغاز شد و در ادامه جابه جایی‌های راس آموزش عالی کشور هم در حوزه وزارت علوم و هم در حوزه دانشگاه آزاد تابستان داغی را برای آموزش عالی کشور رقم زد.

تیرماه 92 بحث کنکور برای پشت کنکوری‌ها داغ بود و دانشجویان نیز به دنبال انتخاب واحدها در ترم تابستانی بودند.

مرداد 92 بحث دانشگاه احمدی‌نژاد و دریافت مجوز این دانشگاه آغاز شد به 13 مرداد که رسیدیم تغییر در آموزش عالی با معرفی میلی منفرد به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی کلید خورد.

24 مرداد روز رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم بود که جعفر میلی منفرد با توجه به حضور پررنگش در فتنه 88 نتوانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.






دو روز بعد در روز 26 مردادماه 92 توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شد و فردای آن روز در روز 27 مردادماه به وزارت علوم رفت تا اولین دانشجو از آموزش عالی خداحافظی کند.

کامران دانشجو از وزارت علوم رفت و توفیقی سرپرستی وزارت علوم را برعهده گرفت تا وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شود.








با سرپرستی توفیقی بر وزارت علوم این وزارتخانه تا زمانی که وزیر معرفی شود تکلیف خود را روشن شده دید که به یکباره شایعه تغییرات در دانشگاه آزاد شنیده شد.

30 مردادماه سال 92 اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد در واحد نجف آباد اصفهان برگزار شد و فرهاد دانشجو در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر امکان تغییر در مدیریت دانشگاه آزاد اعلام کرد همانطور که رئیس پیشین دانشگاه آزاد 30 سال بر کرسی ریاست این دانشگاه نشست با جابه جایی دولت‌ها ریاست دانشگاه آزاد تغییر نمی‌کند.

هنوز مدت زیادی از حکم فرهاد دانشجو نیز باقی مانده بود ولی مدتی از این اظهار نظر دانشجو نگذشت که در نیمه شهریور بحث تغییر رئیس دانشگاه آزاد و امضای صورتجلسه از سوی اعضای هیئت امنا برای برکناری دانشجو قوت گرفت.



دوم شهریورماه توفیقی برنامه های خود را به مجلس ارائه کرد تا در صورت معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، نمایندگان در جریان برنامه‌های وی باشند.

پس از آن بحث تحت فشار قرار دادن کارکنان وزارت علوم برای امای طومار حمایت از توفیقی مطرح شد که توفیقی این مسئله را تکذیب کرد.

* ماجراهای دانشکده خبر در تابستان 92

دانشکده خبر نیز یکی از خبرهای داغ حوزه آموزش عالی در تابستان 92 بود، در این زمان بحث تعطیلی دانشکده خبر به طور مداوم مطرح بود.

* آغاز تغییرات در وزارت علوم

6 شهریور ماه توفیقی تغییرات اساسی را در وزارت علوم کلید زد. کریمیان مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم از کار برکنار شده و مهدخت بروجردی جای وی را گرفت.

محمدحسین امید نیز به جای متکان معاون اداری و مالی وزارت علوم شد.

11 شهریورماه اولین رئیس دانشگاه نیز جا به جا و حسن سلیمی جایگزین حجت‌الاسلام شریعتی در پست ریاست دانشگاه علامه طباطبایی شد.

18 شهریور هیئت امنای دانشگاه آزاد صورتجلسه‌ای برای عزل فرهاد دانشجو امضا کرد که امضای توفیقی نیز پای آن بود ولی وی این قضیه را تکذیب کرد.

* جامعه دانشگاهی در سوگ 3 دانشجوی از دست رفته

24 شهریور خبر غم‌انگیزی دانشگاهیان را در سوگ فرو برد.

درگذشت 3 تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در اتوبان قم غم را به جامعه دانشگاهی آورد که مسئولان وزارت علوم نیز پیام‌های تسلیتی را برای خانواده این دانشجویان ارسال کردند.

* فرهاد دانشجو هم رفت

27 شهریور فرهاد دانشجو به طور رسمی دانشگاه آزاد را ترک کرده و حمید میرزاده به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد جایگزین وی شد.






توفیقی سرپرست وزارت علوم در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علامه در جمع خبرنگاران، تغییر در دانشگاه آزاد را انکار کرد در حالیکه عصر همان روز در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد رای بر عزل فرهاد دانشجو داد و به این ترتیب فرهاد دانشجو نیز از دانشگاه آزاد رفت تا خسرو دانشجو هم از ریاست واحد علوم و تحقیقات استعفا داده و وی نیز دانشگاه آزاد را ترک کند.

با ورود میرزاده به دانشگاه آزاد، تغییرات در این دانشگاه نیز مانند وزارت علوم کلید خورد.

وی نخستین تغییرات خود را در حوزه رسانه آغاز کرد و مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری آنا(رسانه‌های تحت نظارت دانشگاه آزاد) را تغییر داد.

می‌توان گفت تابستان 92 زمان آغاز تغییرات در آموزش عالی کشور بود که در پاییز این تغییرات به اوج رسید.

آمار بازدید: 224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image