ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اسلامی‌سازی دانشگاه مستلزم همکاری دفاتر نهاد رهبری با مدیران دانشگاه‌هاست

اسلامی‌سازی دانشگاه مستلزم همکاری دفاتر نهاد رهبری با مدیران دانشگاه‌هاست

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه هر بحثی که ارزشی است و برای جامعه مفید است، می‌تواند در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: وظیفه نهاد رهبری است که به کمک مدیران دانشگاه‌ها بشتابد که قوانین دین اسلام را هرچه روشن‌تر برای دانشجویان بیان کنند.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین پوررضا در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لرستان، ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی‌زاده در سمت مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، برای حجت‌الاسلام مهدی قدرتی آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان اینکه خداوند ادیان و کتاب‌های فراوانی را برای هدایت بشر فرستاده است، ادامه داد: نهایت و هدف همه ادیان الهی این است که انسان را به صداقت در رفتار، گفتار و اعمال تشویق و عدالت را در جامعه ترویج کند و این اعتقاد را داریم که هر کس عدالت را درک کرده و با صداقت زندگی کند به مقصد و مقصود الهی می‌رسد.

مدیر امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این‌که تمام هدف ما این است که اسلام را وارد دانشگاه کنیم، افزود: تمام ما به این اعتقاد رسیده‌ایم که اسلام نهایت همه ادیان و دنباله‌روی آن‌هاست و به خودمان می‌بالیم که مسلمانیم و با اعتقادی که داریم در این فضا تنفس کرده و زندگی می‌کنیم پس باید تمام تلاش خود را روی این موضوع متمرکز کنیم که خطاهای خود را هرچه زودتر کم و کمتر کنیم تا مبادا از غافله اسلام و مسلمانان واقعی جا بمانیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری نام سال به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری، ادامه داد: مدیریت جهادی یعنی اینکه در چارچوب اجرای یک اعتقاد مقدس برنامه‌ریزی و حرکت کرده و همچنین در کنار آن دشمن‌شناس نیز باشیم و همچنین در راستای تحقق نام سال برنامه‌های خود را مشخص کرده و در کنار آن سلایق خود را هم بشناسم و بتوانم از آن‌ها بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان اینکه اصل قوام تمدن هر ملتی، هویت فرهنگی و اصیل انسانی است، ادامه داد: اگر خوب به دنیا نگاه کنیم مشهود است که فرهنگ و تمدن غرب در حال فروپاشی است و این همان چیزی است که بیش از 50 سال است غرب را نگران کرده است، به‌طوری‌که خودشان بارها اعتراف کرده‌اند که تا به حال در این اندیشه بوده‌اند که با آموزش و بدون هویت انسانی و دینی به هدف خود می‌رسیم و در این راستا سعی داشتند که دین‌خواهی را در قالب هنرخواهی بگنجانند.

وی اضافه کرد: آنها میان مردم خود جا انداخته بودند که هرکس به‌دنبال دین برود مانند این است که به‌دنبال هنر رفته است و این‌گونه ارزش دین و مذهب را پایین آوردند، اما از این موضوع غافل بودند که یکی از پایه‌های تشکیل یک حکومت و جامعه مقتدر همین دین است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور مهم‌ترین عامل فروپاشی تمدن غرب را این دانست که آن‌ها تلاش کردند با علم یک جامعه بشری را بسازند و ادامه داد: با این‌که دو سوم پدران علم دنیا در آمریکا بوده‌ و هستند و هزینه زیادی برای دانشگاه‌ها شده است، ولی در این دنیای غرب ارزش‌های انسانی نادیده گرفته شده‌ است و این دلیل فروپاشی تمدن غرب است.

وی ادامه داد: سیاستمداران غربی این را یک ارزش می‌دانند که اعلام می‌کنند سه میلیون جاسوس در دنیا داریم و ادعا دارند هرکس که در زیر چتر ما باشد می‌تواند در دنیا دوام بیاورد، این قدرت‌های غربی هم یک افکار را دارند که سازمان ملل اعلام می‌کند 200 میلیون نفر در جنگ کشته شده‌اند و این در حالی است که عامل این جنگ‌ها همان کشورهای غربی هستند.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان اینکه انقلاب و حکومت اسلامی ما پس از گذشت 35 سال به مرحله تثبیت رسیده است، افزود: اکنون نوبت آن رسیده است که پیشرفت مملکت را رقم بزنیم و اگر در این راستا قدم برنداریم در امانتی که به دست ما سپرده‌اند خیانت کرده‌ایم.

مدیر امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ضمن اشاره به اینکه علم نور است و قرار است که ما این نور را دریافت و به همه مردم ابلاغ کنیم و آموزش دهیم، افزود: هر بحثی که ارزشی است و برای جامعه مفید است، می‌تواند در دانشگاه‌ها مورد بررسی و شدیدترین انتقادها قرار بگیرد، اما باید مواظب باشیم که در یک چارچوب خاص و تعیین شده باشد و این وظیفه نهاد رهبری است که به کمک مدیران دانشگاه‌ها بشتابد که مباحث و قوانین دین اسلام را هرچه بیشتر و روشن‌تر در دانشگاه‌ها و برای دانشجویان بیان کنند.

وی با بیان این‌که ما از سوی دو گروه ضربه خورده و عقب مانده‌ایم، اظهار کرد: اول از طرف کسانی که مدیریت و کار مدیریتی نداشتند و فقط حرف می‌زدند و زمانی که پای عمل پیش می‌آمد همه غیب می‌شدند و دوم از سوی مدیرانی ضربه خوردیم که که می‌خواستند افکار خاص خود را در قالب قانون به بقیه تحمیل کنند، پس ما باید شفاف عمل کرده و صداقت و امانت را در تمام مراحل زندگی و مدیریت خود داشته باشیم و آن را حفظ کنیم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 146 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image