ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی برپایی اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی/تولید بسته‌های فرهنگی آشنایی با اقوام ایرانی

برپایی اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی/تولید بسته‌های فرهنگی آشنایی با اقوام ایرانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به قصد آموزش و پرورش برای توسعه اردوهای دانش‌آموزی گفت: می‌خواهیم هرچند مدت یکبار دانش‌آموزان مناطق مختلف را برای آشنایی با فرهنگ و ویژگی‌های اقوام مختلف در کشور در این اردوها گرد هم آوریم.


دکتر حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پس از مدتی اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی را با نیت تقویت احترام به قومیت‌ها و فرهنگ اقوام راه‌اندازی کردیم، گفت: این برنامه وجود داشت اما چند سالی متوقف شده بود.

وی افزود: دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان و ایلام که فرزندان مرزبانان غیور کشور هستند در قالب این اردوها گردهم آمده و به تبادل تجربیات و آشنایی با زندگی یکدیگر می‌پردازند. بنابراین یکی از بسترهای کاری ما برای تحقق یکی از سیاست‌های بیست گانه پرورشی مبنی بر آشنا ساختن دانش‌آموزان با جنبه‌های مثبت فرهنگی و تربیتی اقوام و تمدن‌ها و وجوه اشتراک و افتراق آنان با فرهنگ خودی و آشنایی با فرهنگ اقوام، توسعه اردوهای مناطق مرزی بوده است.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش، اردوی ملی پسران چندی پیش در نیشابور برگزار شد و اردوی دختران بعد از ماه رمضان برپا می‌شود.

کفاش با اشاره به قصد آموزش و پرورش برای توسعه این اردوها گفت: می‌خواهیم هرچند مدت یکبار دانش‌آموزان مناطق مختلف را برای آشنایی با فرهنگ و ویژگی‌های اقوام مختلف در کشور در این اردوها گرد هم آوریم.

وی ادامه داد:‌ اقدام بعدی تشکیل نمایشگاه‌ در اردوگاه‌هاست تا دانش‌آموزان از قومیت‌های متفاوت بتوانند لباس، غذا و صنایع دستی خود را در آن به نمایش بگذارند. علاوه بر این بچه‌ها می‌توانند در اردوگاه‌ها از لباس‌های محلی خود استفاده و با زبان بومی خود اجرای جنگ و سرود داشته باشند. در همین راستا بسته‌های فرهنگی نیز در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه سازمان دانش آموزی موظف است تا امسال یک بسته فرهنگی شامل کتاب، فیلم، سرود، نرم افزار و ... را که مربوط به اقوام مختلف است با مفاهیم ارزشی چون وطن دوستی تولید کند گفت: البته قبلا چنین بسته‌های فرهنگی وجود داشته است و اکنون سازمان دانش آموزی مامور شده تا مروری بر تولیدات قبلی داشته باشد، آنچه خوب است را استفاده و هر آنچه نیاز هست را تولید کند.

کفاش تاکید کرد: این بسته‌های فرهنگی در راستای ترویج و آشنایی با ادبیات و فرهنگ قومی در کشور توزیع می‌شود و چون مجموعه‌ای از آداب و سنن فرهنگ‌ها را در برمی‌گیرد مورد استفاده دانش‌آموزان همه استان‌ها خواهد بود.

وی افزود: تحقق این سیاست را در حوزه فوق برنامه در اردوگاه‌های خود پیگیر هستیم و با شیب ملایم پیش می‌رویم.

آمار بازدید: 236 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image