ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی معاون وزیر آموزش و پرورش: ورزش دانش‌آموزی نبض توسعه ورزش قهرمانی است

معاون وزیر آموزش و پرورش: ورزش دانش‌آموزی نبض توسعه ورزش قهرمانی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه حاشیه‌ای به تربیت بدنی مانعی برای توسعه ورزش دانش‌آموزی است.


به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهرزاد حمیدی امروز(11شهریور)، در مراسم افتتاحیه استخر مهر ناحیه چهار کرج که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و مسئولان استانی برگزار شد ، طی سخنانی اظهار کرد: مدارس مکان ایده‌آلی برای آموزش سبک زندگی سالم و فعال به نوجوانان است.

وی با اشاره به این که ورزش و فعالیت‌های جسمانی عامل رشد ارزش‌های اخلاقی و مولد فرهنگ صلح و دوستی به عنوان زیربنای توسعه همه‌جانبه است، افزود:‌ سرمایه‌گذاری صحیح در حوزه ورزش دانش‌آموزی موجب تقویت اعتماد به نفس و قدرت اراده در کودکان و نوجوانان می‌شود.

این مقام مسئول توسعه ورزش دانش‌آموزی را باعث افزایش روحیه طراوات و شادابی، مسئولیت‌پذیری و قدرت خلاقیت و آرامش روانی دانش‌آموزان در مقابل فشارهای روحی دانست.

حمیدی با تأکید بر توسعه زمینه‌های ورزش دانش‌آموزی در مدارس، خاطرنشان کرد: در این راستا افزایش زیرساخت‌های ورزشی در مدارس و توجه به شناسایی استعدادهای ورزشی در مدارس ضروری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش توسعه ورزش‌های همگانی و مقابله با سهل‌انگاری در زنگ‌های ورزش مدارس را خواستار شد و گفت: در حوزه ورزش دانش‌آموزی باید از نیروهای متخصص در مدارس استفاده شده و آثار روحی و جسمی ورزش برای دانش‌آموزان تبیین شود.

وی توسعه مدارس ورزشی به عنوان محل تعلیم مهارت‌های ورزشی را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: امیدوارم مسابقات ورزشی دانش‌آموزان که با هدف تحرک‌آفرینی و افزایش روحیه نشاط و خودباوری در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود، باعث حرکات بنیادین در توسعه مهارت‌های ورزشی شود.

این مقام مسئول در ادامه از برنامه وزارت آموزش و پرورش برای گسترش ورزش دانش‌آموزی سخن به میان آورد و گفت: در دولت تدبیر و امید برنامه آموزش و پرورش به گونه‌ای تدوین شده است که نگاه دست دومی به تربیت بدنی از بین برود و تمام تلاش براین این است که تربیت بدنی از حاشیه به متن فعالیت‌های دانش‌آموزان آورده شود.

حمیدی ابرازکرد: دولت یازدهم معتقد است که اگر قطار ورزش دانش‌آموزی متوقف شود، قطار ورزش همگانی و قهرمانی نیز متوقف می‌شود لذا برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش را به سمت تقویت المپیادهای ورزشی دانش‌آموزی سوق داده است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش سه میلیون دانش‌آموز با آغاز سال تحصیل جدید در فعالیت‌های تربیت بدنی مشارکت خواهند داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سرانه ورزشی استان البرز اشاره کرد و گفت: متاسفانه سرانه ورزشی استان البرز بسیار پایین است و این محرومیت به طور قطع بر عملکرد آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‌های ورزشی تاثیر منفی می‌گذارد.

این مقام مسئول استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را راهکاری مناسب برای افزایش سرانه ورزشی استان دانست و افزود: متاسفانه با وجود محدودیت‌های مالی و کمبود بودجه نمی‌توان از وزارت آموزش و پرورش انتظار چندانی داشت اما می‌توان با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی زمینه رشد و توسعه ورزش رادر این استان فراهم آورد.

حمیدی در پایان گفت: علی‌رغم وجود مشکلات بسیار حرکت وزارت آموزش و پرورش برای توسعه ورزش دانش‌آموزی ، حرکتی ارزنده و مثبت است و امیدواریم با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه روز افزون ورزش دانش‌آموزی باشیم.

آمار بازدید: 268 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image