ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اظهارات صریح رییس دانشگاه علم و صنعت درباره استیضاح وزیر علوم: افرادی دنبال دودستگی‌اند

اظهارات صریح رییس دانشگاه علم و صنعت درباره استیضاح وزیر علوم: افرادی دنبال دودستگی‌اند

رییس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه عده‌ای در کشور می‌خواهند به دو دستگی و گروه‌گرایی دامن بزنند، گفت: کدام یک ازعملکردهای وزیرعلوم خلاف فرمایشات رهبری بوده است؟ وزارت علوم و تمام روسای دانشگاه‌ها همواره تابع قانون هستند.



دکتر علی برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید کشور، افزود: ایشان بر توسعه علمی و آرامش در دانشگاه‌ها تاکید داشتند که محقق شدن این عوامل مستلزم وحدت، انسجام و یکپارچگی در سطح دانشگاه و کشور است.


به گفته وی، برای اینکه امور درست اجرا شود نیاز به ثبات اجتماعی داریم که این امر در سایه وحدت و همدلی ایجاد می‌شود. همدلی نیز با پرهیز از سیاسی بازی و گروه‌گرایی محقق می‌شود و در دانشگاه اگر نگاه سیاسی نداشته باشیم، تمام هدف‌ها در فرمایشات مقام معظم رهبری خود به خود محقق می‌شود.


وی در مورد ارزیابی از عملکرد فرجی دانا در مدت وزارتش اظهار کرد: شاید ارزیابی بنده که منصوب فرجی‌دانا هستم، کار درستی نباشد؛ اما شناختی که من نسبت از وی دارم، او هیچ‌گاه به دنبال سیاسی‌بازی و حزب‌گرایی نبوده و به هیچ وجه به دنبال منافع شخصی و گروهی نیست. فرجی‌دانا فردی متدین است که تمام وقتش را برای مشکلات وزارت علوم گذاشته و تاکنون هیچ عملکرد منفی از وی ندیده‌اند.

رییس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه هنوز افرادی در کشور هستند که می‌خواهند به دودستگی و گروه‌بندی‌ها دامن بزنند، ادامه داد: وقتی پای صحبت آنها بنشینیم، مدام می‌گویند که چرا فلان فرد را رییس دانشگاه کرده‌اید و به هیچ وجه به صلاحیت علمی یا توانایی‌های او نگاه نمی‌کنند و فقط بحث‌شان جناح‌بندی است. اگر کسی دلش برای علم بسوزد، باید کمک کند تا براساس شایسته‌سالاری و هرکسی از هرگروه فکری فعالیت کند و ارزیابی‌ها نیز طبق شاخص‌های علمی باشد.


برخورداری با بیان اینکه ارزیابی در زمینه علمی یک کار زمان‌بر است، افزود: به عنوان مثال بنده شش ماه است که رییس دانشگاه شده‌ام. دراین مدت نمی‌توان از نظر سطح علمی ازعملکرد بنده ارزیابی داشت، چراکه ارزیابی علمی پروسه‌ای زمان‌بر است و حدود 5 تا 10 سال دیگر نتایج آن مشخص می‌شود.



کدام حرکت وزیرعلوم برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است؟



رییس دانشگاه علم و صنعت با طرح این سوال که کدام حرکت وزیرعلوم برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است؟ افزود: براساس چه ملاکی انتصاب روسای دانشگاه‌ها برخلاف توسعه علمی دانشگاه‌ها بوده است. اگر عقلا نگاهی به دلایل استیضاح بیندازند متوجه می‌شوند که بازگشت اساتید اخراجی و دانشجویان ستاره‌دار و یا بررسی پرونده 3 هزار بورسیه دکتری آیا دلیلی برعملکرد منفی وزیر است؟

برخورداری با تاکید بر اینکه در تمام موارد وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها تابع قانون هستند، افزود: سال‌های بسیاری برخلاف قانون اساتید و دانشجویان اخراج می‌شدند این سخن را بر مبنای رای مراجع قضایی می‌گویند و وقتی افراد به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و مرجع قضایی حکم به بازگشت اساتید و دانشجو داده است، چگونه ما می‌توانیم جلوی آنها را بگیریم.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته برخی روسای دانشگاه‌ در مقابل حکم قانون ایستادگی کرده‌اند و حتی حکم انفصال از خدمت آنان صادر شد، افزود: یک عده معتقدند چون ما این افراد را اخراج کرده‌ایم، نباید برسر کار برگردند، اما حکم قانون برای ما لازم‌الاجراست.

رییس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه اجرای قانون چه گناهی است که به خاطر آن فرجی‌دانا را استیضاح می‌کنند، اظهار کرد: چرا کسی نمی‌پرسد، چرا مرجع قضایی این حکم را داده و چرا افرادی خلاف قانون اساتید و دانشجویان را اخراج کرده‌اند؛ اما وقتی ما قانون را اجرا می‌کنیم گناهکاریم.

برخورداری درباره اینکه چه تعداد از دانشجویان در پرونده سه هزار بورسیه دکتری در دانشگاه علم و صنعت بوده‌اند، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت حدود 50 تا 60 دانشجوی بورسیه خارج دارد؛ اما اینکه افراد جزو نفراتی باشند که شرایط بورسیه را نداشته باشند، اطلاعی ندارم و اطلاعات در دست وزارت علوم است چرا که این تصمیم‌گیری‌ها در وزارت علوم متمرکز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بررسی پرونده سه هزار نفر به سرعت می‌تواند رسیدگی شود، افزود: این پرونده بی‌جا بزرگنمایی می‌شود و سه هزار پرونده تعدادی نیست که 6 ماه درباره آن صحبت شود. در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی بر روی این پرونده کار می‌کنند و به سرعت هم می‌تواند رسیدگی شود. اما متاسفانه به جای کار کارشناسی، مدام بحث‌های تبلیغاتی مطرح می‌شود که یک عده می‌گویند تخلف شده یا نشده است.

انتهای پیام


آمار بازدید: 212 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image