ارتباط مستقیم با 30720 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار افزایش سرانه زیربنای ساخت و ساز مدارس به 120 مترمربع

افزایش سرانه زیربنای ساخت و ساز مدارس به 120 مترمربع

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از افزایش سرانه زیربنای ساخت و ساز مدارس از 50 متر مربع به متوسط 120 متر مربع خبر داد.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سیدباقر مسلمی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل نوسازی مدارس استان اظهار کرد: سه مشخصه اصلی ایستایی، کارایی و زیبایی از اصول اساسی فعالیت‌ها و ساخت و سازها در سازمان نوسازی کشور به جد مورد تاکید و توجه است.


وی با اشاره به تجربه موفق این مجموعه در امر مقاوم سازی مدارس گفت: در زمان شروع کار در امر مقاوم سازی تجربه و پیشینه‌ای نداشتیم اما توانستیم با توانمندی‌های مهندسین امر به موفقیت‌های چشمگیری نایل شویم.


وی موفقیت مقاوم سازی مدارس را در زلزله ورزقان، اهر و هریس یادآور شد و گفت: در این زلزله هیچ یک از مدارس آوار نشد و این نشان از موفقیت این طرح در کل کشور دارد.


مسلمی، زیبا سازی فضای مدارس را لازم دانست و خاطر نشان کرد: ما مدرسه را در قالب کلاس چهار دیواری نمی‌بینیم مدرسه باید دارای فضاهایی باشد که در کنار فضای خشک کلاسی، فضای عملی و آزمایشگاهی را نیز در خود بگنجاند.


وی ادامه داد: معماری زیبا در روبنای ساختمان و جزئیات داخلی ساختمان می‌تواند در فرآیند یادگیری دانش آموز و یاددهی تاثیرات شگرفی داشته باشد.


معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به مشکلات مالی که آموزش و پرورش با آن گریبانگیر است، گفت: بدون شک در بخش فضاهای آموزشی مشکلاتی در کشور وجود دارد و ما تمام توان خود را برای ایجاد عدالت در توزیع اعتبارات به کار می‌گیریم.


وی ادامه داد: سازمان نوسازی و شخص رییس سازمان تلاش کردند ردیف بودجه جدیدی را در اعتبارات بخش عمرانی آموزش و پرورش ایجاد کنند که از آن جمله می‌توان به ردیف اصلاح سیستم گرمایشی، ردیف اصلاح سیستم سرمایشی و ردیف برای هوشمند سازی اشاره کرد.


مسلمی با تاکید بر انتخاب مدیران لایق خاطرنشان کرد: مدیریت در دست مدیران امانت است و باید به فردی سپرده شود که بتواند ابزار مدیریت را در خدمت جامعه به کار گیرد.


وی تدبیر را لازمه مدیریت در بحرانی‌ترین زمانها دانست و گفت: تدبیر جامعه را به توازن پیش خواهد برد.


وی با اشاره به برخی از انتقادات در خصوص کاهش اعتبارات استانی گفت: در طول سالیان گذشته هر ساله در بخش کمکهای خیرین افزایش قابل توجهی داشته‌ایم و این موضوع باید مورد توجه استانها باشد چرا که با افزایش کمکها بسیاری از هزینه کردها در از این بخش صورت گرفته است.


معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال 85 شاهد تصویب طرح تخریب و بازسازی بودیم و کلیه فضاهای تخریبی و غیر استاندار سراسر کشور شناسایی شدند.


وی ادامه داد: طرح تخریب و بازسازی زمان بر است و در این راستا 126 هزار کلاس درس فرسوده نیاز به تخریب و بازسازی دارد و 122 هزار کلاس درس نیز نیاز به مقاوم سازی دارند که با اتمام این طرح با چالش‌هایی مواجه خواهیم بود.

آمار بازدید: 152 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image