ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی وزیر بهداشت: تصمیمات خارج از قانون بخشی عمده‌ای از مشکلات آموزش پزشکی است

وزیر بهداشت: تصمیمات خارج از قانون بخشی عمده‌ای از مشکلات آموزش پزشکی است

وزیر بهداشت بااشاره به مشکلاتی که مانع از گسترش همکاری میان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت شده، گفت: فکر می کنم باید وجه مشترک و مذاکرات و توافقاتمان قانون باشد و اگر تولیت و نظارت وزارت بهداشت و همچنین مصوبات شورای گسترش را در جذب دانشجو و تاسیس رشته ها قبول نداشته باشید، نمی‌توانیم به نتیجه‌ای برسیم. بخش عمده ای از مشکل ما در حوزه پزشکی به خاطر همین تصمیمات خارج از قانون است، به همین خاطر باید از همان مجرای قانونی مباحث خود را دنبال کنیم.




به گزارش سرویس آموزشی ایسنا، دکتر قاضی زاده هاشمی در دیدار با دکتر حمید میرزاده و دکتر باقر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه در حوزه علوم پزشکی به بحث و تبادل نظر درباره حوزه پزشکی دانشگاه آزاد پرداختند و راهکارهای همکاری آتی را مورد بررسی قرار دادند.



وی با بیان اینکه امیدوارم این گونه جلسات تداوم یابد، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در دولت، شرایط به گونه ای است که موضوع سلامت در بیان و نوشتار جزو اولویت های سه گانه کشور قرار گرفته است.



وی افزود: امیدواریم از این طریق مشکلات سلامت مردم تا حد بسیاری حل شود، اما تحقق این موضوع به راحتی انجام پذیر نیست، چرا که دولت با مشکلات زیادی مواجه است، به همین خاطر بسیار علاقمندیم که نهادهای خصوصی بدون این که مشکلات جدیدی ایجاد کنند با دولت همکاری داشته باشند و باری را از دوش ما بر دارند.



وزیر بهداشت اظهار داشت: تصور می‌کنم با وجود دکتر میرزاده و دکتر لاریجانی که دو نفر از برجسته ترین محققان کشور هستند، مشکل ما در دانشگاه آزاد به کمترین میزان خود برسد.



دکتر قاضی زاده هاشمی علت حضور خود در دانشگاه آزاد را رفع مشکلات میان دانشگاه و وزارت بهداشت دانست و گفت: آمده‌ایم تا حسن نیت وزارت بهداشت را نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی نشان دهیم. برای اولین بار است که این دیدار صورت گرفته و آن را به فال نیک می گیریم.



وزیر بهداشت به مشکلاتی که مانع از گسترش همکاری میان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت شده، اشاره کرد و گفت: فکر می کنم باید وجه مشترک و مذاکرات و توافقاتمان قانون باشد و اگر تولیت و نظارت وزارت بهداشت و همچنین مصوبات شورای گسترش را در جذب دانشجو و تاسیس رشته ها قبول نداشته باشید، نمی توانیم به نتیجه ای برسیم. بخش عمده ای از مشکل ما در حوزه پزشکی به خاطر همین تصمیمات خارج از قانون است، به همین خاطر باید از همان مجرای قانونی مباحث خود را دنبال کنیم.



دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که قطعا دانشگاه آزاد انتظار ندارد که تاسیس برخی دانشگاه ها و رشته‌ها باعث صدمه زدن به دانشگاه‌های رسمی کشور که باعث افتخار و میراث اساتید و گذشتگان است، شود.



دکتر هاشمی با بیان اینکه علاقمندم دانشگاه آزاد را با تمامی مولفه هایش به شکل یک نهاد کاملا خصوصی ببینم، گفت: مایلیم با بخش خصوصی همکاری داشته باشیم، به ویژه دانشگاه آزاد که در ارتقای دانش و فرهنگ عمومی بسیار تاثیرگذار بوده است.



وزیر بهداشت با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از افراد تاثیرگذار در انقلاب بوده است، اظهار داشت: ایشان آبروی خود را صرف نظام کرده و هیچ چشمداشتی هم نداشته‌اند، این موضوع بر کسی پوشیده نیست، به همین علت باید به دانشگاه آزاد کمک کنیم، البته به گونه‌ای که به حیثیت دانشگاه لطمه ای وارد نشود.



وی افزود: البته انتظار نداریم که تمامی مشکلات میان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد یک شبه حل شود، اما برای سامان بخشیدن به این ارتباط، با پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک میان دانشگاه و وزارت بهداشت برای حل مشکلات موافقم.



وزیر بهداشت با بیان اینکه در بعضی از دانشکده‌های ما آموزش‌ها کیفی نیست و آسیب آن را مردم می‌بینند، گفت: اگر تمامی پرستاران، پزشکان، داروسازان و ماماهایی که شما آنها را فارغ التحصیل می‌کنید، اشتباهی صورت گیرد همه وزارت بهداشت را مقصر می شناسند و کسی سراغ دانشگاه آزاد نمی‌آید.



انتهای پیام

آمار بازدید: 193 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image