ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه عمل به آیات قرآن توسط مسئولان سبب جذب مردم خواهد شد

عمل به آیات قرآن توسط مسئولان سبب جذب مردم خواهد شد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه عمل به آیات قرآن یکی از مهمترین عوامل در جذب مردم است گفت: مردم باید عمل به آیات قرآن و مصادیق آن را در رفتار زمامداران مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در نشست دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور که شب گذشته برگزار شد ضمن بیان خاطراتی درباره فضای دانشگاه‌ها قبل از انقلاب گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو گروه انجمن اسلامی یا همان بچه مذهبی‌ها و دانشجویان کومونیست‌‌های چپ، بر جذب دانشجویان جدید الورود به گروه خود رقابت سختی داشتند و ما در این مبارزه، از مهربانی کردن، همراهی، خدمت و ... استفاده می‌کردیم.

حشمتی با بیان اینکه مهربانی و همراهی در جذب افراد شیوه پیامبر اکرم(ص) در برخورد با مردم بود، افزود: ایشان از راه مهربانی و عطوفت دل مخاطبان را به اسلام نرم می‌کردند، حضرات معصومین(ع) مظهر مهربانی و عطوفت هستند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا نیز برای سپاهیان گمراه عبیدالله دلسوزی می‌کردند و اینگونه نبود که ایشان فقط بخواهند آنها را از بین ببرند زیرا کسی که به دست امام کشته شود دیگر بهره‌ای از هدایت ندارد و ما باید با مجموعه خود نگاهی مانند نگاه امام حسین(ع) داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عمل به آیات قرآن، یکی از مهمترین عوامل در جذب مردم است، اظهار داشت: مردم باید عمل به آیات قرآن و مصادیق قرآنی را در رفتار زمامداران و حاکمان مشاهده کنند و در این صورت جذب خواهند شد و به قرآن روی خواهند آورد.

حشمتی تصریح کرد: هیچ کاری مانند هدایت مردم دارای اجر و ثواب نیست و اگر کسی موفق به هدایت یک نفر شود، دارای چنان خیر و برکتی است که خورشید از ابتدای خلقت تا انتهای آن این میزان خیر را نداشته است.

وی تاکید کرد: نباید با کسی که در رابطه با قرآن سوالی دارد برخورد امنیتی کرد بلکه باید با متانت و محبت مسیر او را تغییر دهیم، ما به گناهکاران نگاه درستی نداریم، گناهکاران به نوعی مریض هستند و هیچ طبیبی با مریض خود بدرفتاری نمی‌کند و با بدرفتاری چیزی دستگیرمان نخواهد شد.

آمار بازدید: 150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image