ارتباط مستقیم با 30720 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تحصیل 4.4 میلیون دانشجو در کشور نشان از روحیه جویای علم ایرانیان است

تحصیل 4.4 میلیون دانشجو در کشور نشان از روحیه جویای علم ایرانیان است

وزیر علوم ایران و وزیر ارتباطات وفناوری های پیشرفته جمهوری آذربایجان دیدار و راه های گسترش روابط علمی وفناوری بین دوکشور را بررسی کردند.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر فرجی دانا در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی ، فرهنگی و دینی بین دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و آذربایجان آنچنان روابط و تاریخ به هم آمیخته‌ای دارند که این مشترکات از جهات مختلف ما را به هم وصل می‌کند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آذربایجان به ایران، نتایج این سفر را در گسترش همه جانبه روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم گسترش روابط بین دو کشور در بخش علم و فناوری نیز به صورت گسترده‌ای انجام گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در ایران 4/4 میلیون نفر دانشجو در 2500 دانشگاه و موسسه آموزش عالی تحصیل می‌کنند گفت: تحصیل این تعداد دانشجو نشان از روحیه جویای علم مردم ایران است و علم در اینجا در درجات رفیعی قرار دارد و اکثر مردم مایلند فرزندانشان در سطح عالی تحصیل کنند .

فرجی دانا با بیان اینکه 600 دانشجوی ایرانی در مقطع دکترا در دانشگاه های جمهوری آذربایجان تحصیل می‌کنند، گفت: درحال حاضر حدود 58 هزار دانشجوی دکترا دردانشگاه های ایران تحصیل می کنند.

به گفته وی، ما در حوزه فناوری های نوین و پیشرفته مانند نانو، بایوو تکنولوژی اطلاعات در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان که در پارک های علم و فناوری مستقر هستند، اهتمام ویژه ای داریم.

وی با اشاره به اینکه در ایران وزارت علوم مسئولیت آموزش ، پژوهش و فناوری کشور وهمچنین تربیت کادر نیروی انسانی سازمان ها را بر عهده دارد ، افزود: پژوهش در زمینه های مختلف در دانشگاه ها ومراکزآموزش عالی و تبدیل علم و فناوری به ثروت نیز با مسئولیت این وزارتخانه انجام می شود.

فرجی دانا با اشاره به وجود 3300 شرکت دانش بنیان در 34 پارک علم و فناوری موجود در کشور اظهار داشت : امیدواریم بتوانیم در خصوص گسترش روابط علمی و فناوری بین دو کشوروهمچنین ارتباط هرچه بیشتر استادان و دانشجویان دو طرف گام های موثری برداریم.

سپس دکتر علی محمد اوغلو عباس اف وزیر ارتباطات و فناوری های پیشرفته جمهوری آذربایجان با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی در این کشور خواستار همکاری و استفاده از تجربیات استادان و دانشمندان ایرانی در زمینه فناوری نانو ، هوا فضا و تحقیقات هسته ای شد .

وی همچنین با اشاره به وجود چهار پارک علم و فناوری در جمهوری آذربایجان بر لزوم انتقال تجربیات و همکاری های مشترک در این زمینه با پارک های علم و فناوری و همچنین مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان ایران تاکید کرد .

دکتر عباس اف در ادامه با اذعان به فعالیت مستمر ایران در سازمان کنفرانس اسلامی و به خصوص در کامستک ، خواستار تبادل بیش از پیش استادان و دانشجویان دو کشور و همچنین برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه های علمی و فناوری مشترک بین دو کشور شد .

وی در خاتمه از وزیر علوم کشورمان دعوت کرد با سفر به جمهوری آذربایجان از مراکز علمی و فناوری این کشور دیدن کند .

آمار بازدید: 162 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image