ارتباط مستقیم با 30734 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وجود قومیت‌های مختلف می‌تواند پاشنه آشیل کشور باشد

وجود قومیت‌های مختلف می‌تواند پاشنه آشیل کشور باشد

معاون فرهنگی دانشگاه خوارزمی گفت: وجود قومیت‌های مختلف در کشور می‌تواند پاشنه آشیل و خاستگاهی برای مسائل منفی در کشور باشد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر ایمانی، در نشست کارگروه هویت و همبستگی ملی که شامگاه چهارشنبه(21 خرداد)، در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: اگر هویت ملی ما به صورت جدی نهادینه نشود و هویت‌های مختلف وسیله‌ای برای مطرح شدن منیت‌ها باشد، کشور با آسیب‌هایی جدی مواجه خواهد شد و تنها راه مقابله با آن نهادینه شدن هویت ملی است.

وی افزود: در طی سالیان متمادی که اقوام مختلف در کشور زندگی می‌کنند به خوبی توانسته‌ایم وحدتی ملی ایجاد کنیم اما نباید تصورلطمه دیدن از برخی آسیب‌ها موجب غافل شدن از برخی مخاطرات شود زیرا دستگاه‌های تبلیغاتی معاند هر لحظه مترصد فرصت برای بهره‌برداری از این وضعیت هستند.

ایمانی خاطرنشان کرد: باید خود را هر لحظه در معرض آسیب ببینیم و تلاش کنیم تا هویتی را شکل دهیم تا همه خود را از یک ملیت بدانند.

وی ضمن اشاره به آیه«یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» گفت: خداوند وجود تفاوت میان افراد را فقط برای شناخت یکدیگر از هم قرار داده است و هیچ کس بر دیگران براساس قومیت برتری ندارد و ملاک برتری افراد تقواست.

معاون فرهنگی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری کرج ایران کوچک است و از فرهنگ‌های متعددی شکل گرفته است و امروزه با حدود دو میلیون نفر جمعیت با فرهنگ‌های مختلف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که شهر فردیس نیز به مراتب در همین وضعیت قرار دارد.

وی گفت: متاسفانه ملت ما به نسبت دیگر ملت‌ها از تقید هویتی کمتری برخوردار است و با قرار گرفتن در فرهنگ جدید هویت خود را از دست می‌دهد به همین دلیل باید دانشجویان را طوری پرورش دهیم که نسبت به ایران، اسلام و هویت خود احساس افتخار داشته باشند.

وی اظهارکرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید طوری تدوین شوند که هر کس به فراخور علاقه و استعداد خود در هر زمینه‌ای چون قرآن، نهج البلاغه، موسیقی، تئاتر و ... مشغول فعالیت شود.

امام جمعه فردیس یادآورشد: با توجه به بودجه زیادی که در مقوله فرهنگ به شهرداری کرج اختصاص داده شده است باید شرایطی فراهم شود تا شهرداری کرج نیز در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه خوارزمی مشارکت کند.

ایمانی در پایان گفت: با امر و نهی کردن هیچ چیز درست نمی‌شود اما اگر واقعیت‌ها تبیین شوند، فرد خود به خود راه درست را برگزیده و در آن حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 151 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image