ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت و بم برای کرمان دردسرساز شده‌اند

دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت و بم برای کرمان دردسرساز شده‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های آموزشی این شهر در حال اجراست گفت: کرمان تنها توانایی آموزش 60 تا 70 دانشجو در بیمارستان‌های آموزشی را دارد اما حجم زیاد دانشجو باعث شده در برخی از کلاس‌ها حدود 150 دانشجو تحصیل کنند.


دکتر علی‌اکبر حقدوست در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فعالیت چهار بیمارستان آموزشی در کرمان، اظهار کرد:‌ ازدحام دانشجو می‌تواند برای آموزش پزشکی مسئله‌ساز باشد و در سال‌های اخیر نیز به دلیل حجم زیاد دانشجویی که به دانشگاه‌ها داده شد، ازدحام دانشجو در بیمارستان‌های آموزشی کرمان افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: تأسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو شهر جیرفت و بم از دیگر مسائلی است که باعث افزایش تعداد دانشجو در بیمارستان‌های آموزشی کرمان شده است.

به گفته دکتر حقدوست، به دلیل نبود امکانات آموزش‌های بالینی در جیرفت و بم، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی این دو شهر که اکنون وارد دوره‌های بالینی شده‌اند به بیمارستان‌های آموزشی کرمان معرفی شده‌اند که این امر دردسرهایی را برای این بیمارستان‌ها به وجود آورده است.

دکتر حقدوست با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات ساختاری در بیمارستان‌های آموزش کرمان وجود ندارد گفت: با توجه به اینکه با اجرای بسته‌های خدماتی طرح تحول نظام سلامت، شمار بیماران و حجم کار در بیمارستان‌های آموزشی افزایش می‌یابد، جلسات مختلفی برگزارشده تا با تقویت نظارت و هماهنگی‌های بیشتر از لطمه خوردن آموزش جلوگیری شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 283 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image