ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه جزئیات جلسه وزیر علوم با حدادعادل، باهنر و زاهدی/ انتقاد مجلس به نحوه اعلام تخلفات بورسیه‌ها

جزئیات جلسه وزیر علوم با حدادعادل، باهنر و زاهدی/ انتقاد مجلس به نحوه اعلام تخلفات بورسیه‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه وزیر علوم با زاهدی، باهنر و حداد عادل گفت: در این جلسه انتقادات مجلس به وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص موضوع دانشجویان بورسیه و ساز و کار وزارت علوم برای انتخاب روسای دانشگاه ها مباحثی مطرح شد.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان و محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس با فرجی دانا وزیر علوم گفت: در این جلسه مباحث مهمی در خصوص انتقادات نمایندگان به اقدامات اخیر وزارت علوم مطرح شده است.

انتقاد مجلس از جو رسانه ای وزارت علوم درباره اعلام تخلفات موجود در جذب بورسیه

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته است موضوع جو رسانه ای وزارت علوم علیه سه هزار دانشجوی بورسیه بوده است، مجلس معتقد است وزارت علوم جو رسانه ای را در این خصوص درست کرده که گویا همه این سه هزار نفر برخلاف قانون جذب شده اند.

وی ادامه داد: این ادعای بزرگ نگرانی هایی را ایجاد کرده زیرا اعلام می کند که سه هزار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه خلاف قانون برای بورسیه جذب شدند.

جعفری با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش از اقدامات خلاف حمایت نکرده اما اصرار دارد که تخلفات موجود در جذب بورسیه بررسی شود گفت: متاسفانه اقدامی که صورت گرفت ابتدا با آبروی افراد بازی شد و بعد از آن در خصوص جذب دانشجویان بورسیه تحقیق شد، کمیسیون آموزش معتقد است که مراجع قانونی ذی صلاح باید تخلفات را بررسی کند.

وی تاکید کرد: از طرف مجلس به وزیر علوم در این جلسه تذکر دادند که باید از مجاری درست و قانونی موضوع تخلفات در جذب بورسیه را بررسی کند.

شورای حکمیت برای انتخاب روسای دانشگاه ها در قانون وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ساز و کار وزارت علوم برای انتخاب روسای دانشگاه ها را یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه خواند و گفت: در این جلسه عنوان شد که اکثریت اعضای شورای انقلاب فرهنگی نیز به فرجی دانا درخصوص ساز و کاری که وزارت علوم برای انتخاب روسای دانشگاه ها پیش بینی کرده است اعتراض کرده اند.

وی ادامه داد: بر این اساس وزیر علوم افرادی را انتخاب کرده و به نوعی شورای حکمیت برای انتخاب روسای دانشگاه ها تشکیل داده است در حالی که در قانون چنین ساز و کاری برای انتخاب روسای دانشگاه ها پیش بینی نشده است.

جعفری ادامه داد: وزیر علوم باید مسئولیت انتخاب روسای دانشگاه ها را پذیرفته و افراد مورد وثوق خود را برای وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند تا این شورا تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

نماینده مردم بجنورد تاکید کرد: رئیس جمهور نیز در خصوص این ساز و کار انتخاب روسای دانشگاه ها به وزیر علوم تذکر داده و تاکید کرده که این روند را ادامه ندهد اما متاسفانه انتخاب روسای دانشگاه ها با این ساز و کار همچنان ادامه دارد.

ارائه پرونده 200 تا 300 تخلف جذب دانشجویان بورسیه به کمیسیون آموزش

جعفری همچنین از وعده صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای ارائه پرونده 200 تا 300 تخلف جذب دانشجویان بورسیه به کمیسیون آموزش خبر داد.

آمار بازدید: 193 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image