ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی طرح یکسان‌سازی آموزش عالی در آفریقا و خاورمیانه

طرح یکسان‌سازی آموزش عالی در آفریقا و خاورمیانه

طرح جدید یکسان‌ سازی آموزش از ماه گذشته با هدف بهبود همکاری‌های آموزش عالی در شمال آفریقا و خاورمیانه راه‌اندازی شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبر راه‌اندازی این پروژه موسوم به «Tuning MEDA» در تاریخ دوم تا چهارم ماه مه و در حاشیه مراسمی در اردن اعلام و رئوس مطالب این طرح در پایگاه اینترنتی اتحادیه دانشگاه‌های عرب منتشر شد.

«پابلو بنیتون»، مدیر برنامه یکسان سازی دانشگاهی در دانشگاه «دئوستو» اسپانیا دراین‌باره گفت: از تجربیات کسب شده از محدودیت‌های ناشی از همکاری‌های قبلی دریافتیم که نیاز و اشتیاق برای اجرای طرحی که کیفیت برنامه‌های آموزشی و مدارک تصحیلی را بهبود دهد وجود دارد. این مسئله به عنوان اصلی‌ترین هدف برای اصلاح رشته‌های دانشگاهی و عامل اصلی برای بهبود کیفیت، ظرفیت استخدامی و ارتباط اجتماعی تلقی شد.

برنامه یکسان‌ سازی آموزشی Tuning MEDA با هدف پیاده سازی ابزارهای طراحی شده تحت برنامه آموزشی اتحادیه اروپا موسوم به پروسه «بلونا» اجرا می‌شود. این برنامه با بکارگیری شیوه‌های یکسان سازی با همکاری دانشگاه‌ها در حوزه‌های توسعه و تحویل، افزایش ظرفیت استخدامی فارغ التحصیلان و برنامه‌های تحقیقاتی رقابتی و شفاف اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، برنامه سه ساله یکسان سازی آموزش عالی در خاورمیانه و شمال آفریقا در رشته‌های تحصیلی شامل حقوق بشر، بهداشت و پرستاری اجرا خواهد شد. اتحادیه دانشگاه‌های عرب با همکاری دانشگاه «دئوستو»ی اسپانیا بر اجرای طرح Tuning MEDA نظارت خواهد کرد. اعضای حاضر در این طرح را بدنه دانشگاهی و 23 دانشگاه عرب تشکیل می‌دهند که عضو اتحادیه دانشگاه‌های عرب نیز هستند. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه‌های کشورهای قبرس، انگلیس، فرانسه، یونان، ایتالیا، مالت، هلند و اسپانیا می‌شوند. ضلع سوم این همکاری نیز دانشگاه‌های شمال آفریقا هستند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 234 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image