ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی برگزاری اردوهای خارج از کشور توسط مدارس غیردولتی مورد تایید نیست

برگزاری اردوهای خارج از کشور توسط مدارس غیردولتی مورد تایید نیست

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره برگزاری اردوهای خارج از کشور توسط برخی مدارس غیردولتی با هدف زبان آموزی، اظهارکرد:‌ برخی مدارس که اقدام به این امر می‌کنند اگر از ما مجوز نگرفته باشند مرتکب خلاف شده‌اند و اردوی خارج از کشور نیز اختیاری است و ضوابط خاص خودش را دارد و اگر بدون مجوز انجام شود واتفاقی بیفتد پاسخگو خود مدیر مدرسه است.




به گزارش خبرنگارسرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه برگزاری اردوهای خارج از کشور مورد تایید ما نیست، گفت: اگر هم مدرسه‌ای برای این کار مجوزی بگیرد بازهم حضور در این اردوها الزامی نیست.



وی در ادامه با اشاره به خارج شدن تعهد دندانپزشکی از بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی اظهار کرد:‌ بنا شده است سازو کاری فراهم شود تا بازنشستگان بتواند به مراکز درمانی فرهنگیان مراجعه کنند، براین اساس 40 درصد از هزینه دندانپزشکی این افراد تا 20 درصد از هزینه خدمات دندانپزشکی اعضای خانواده‌شان، توسط آموزش و پرورش تقبلمی‌شود. اکنون در حال آماده سازی پروتکل برنامه هستیم و از مرداد یا شهریورماه سال جاری عملیاتی‌می‌شود.



چهاربند در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مشکلات مربوط به نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران گفت: اکنون 81 درصد از مجموع معلمان تهران زن و 19 درصد مرد هستند.



مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سال 87 اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد باعث شد بسیاری از فرهنگیان خود را بازنشسته کنند که عمدتا مرد بودند گفت‌: بخش دیگری به علت اجرای مصوبه دولت در رابطه با خروج از کلانشهرها داشتیم که عمده این افراد نیز مرد بودند. متاسفانه استمرار جریان بازنشستگی عادی نیز به این مساله دامن زد و عدم جذب نیروی جدید نیز مزید بر علت شد تا آموزش و پرورش نیروهای مرد خود را از دست بدهد.



وی افزود: از سوی دیگر مکانیزمی برای جبران این کمبود لحاظ نشد. در نقل و انتقالات نیز سه چهارم معلمان وارد شده به مدارس زن هستند و به همین خاطر تراز نیروی انسانی ما به هم خورد. نمی‌توانیم اگر در یک مدرسه پسرانه با کمبود دبیر مواجه شدیم دبیر زن را جایگزین کنیم. این مساله مشکل زا شده است به همین خاطر به دنبال مکانیزمی هستیم که این روند را متوقف و به تدریج اصلاح کنیم.





کمبود 900 آموزگار در دوره ابتدایی




چهاربند با بیان اینکه با کمبود 900 آموزگار در دوره ابتدایی مواجه هستیم، گفت: برای جبران این کمبود در تلاش هستیم و برنامه‌هایی داریم که باید تا پایان مردادماه عملیاتی شود به عنوان مثال برای نقل و انتقالات نیز هرچند ممنوعیت وجود دارد؛ اما اگر مجوزی داده شود صرفا برای شغل آموزگاری است. یکی دیگر از اقداماتی که انجام دادیم این بود که به بخشی از آموزگارانی که قرار بود امسال بازنشسته شوند پیشنهاد دادیم تا بمانند و بتوانیم بخشی از کمبودها را جبران کنیم.





آموزش و پرورش تهران مجوز راه اندازی مدارس غیردولتی را با اولویت مقطع ابتدایی صادر می‌کند




مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: از سوی دیگر با توسعه مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی سعی می‌کنیم تا بخشی از این کمبودها را جبران کنیم. در واقع شورای آموزش و پرورش شهر تهران مجوز راه اندازی مدارس غیردولتی را با اولویت مقطع ابتدایی صادر می‌کند.





موافقت انتقال دبیران زن به مدارس غیردولتی مشکلات نیروی غیرمازاد را حل می‌کند






وی درباره نیروهای مازاد در تهران نیز گفت: در دوره متوسطه دو هزار و 400 دبیر زن مازاد داریم که البته بیکار نیستند و در پست‌های دیگری به کار گیری شده‌اند. مازاد به این معنی است که این افراد فرصت اشتغال در شغل خود را پیدا نکردند و تلاش می‌کنیم با موافقت انتقال دبیران زن به مدارس غیردولتی بخشی از مشکلات مربوط به نیروی غیرمازاد را نیز برطرف کنیم.





69 مورد گزارش مستند درباره اخذ وجه اجباری در مدارس




چهاربند در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تخلفات مدیران مدارس اظهارکرد: موارد مربوط به تخلفات مدیران مصادیق مختلفی دارد که عدم رعایت ضوابط در رسیدگی به امور تحصیلی دانش آموزان یا دریافت وجوه خارج از عرف از جمله آنهاست. طبق آخرین آمار از دو هزار و 600 مدرسه 69 مورد گزارش مستند درباره اخذ وجه اجباری در مدارس داشتیم که با تذکر شفاهی یا تذکر کتبی با درج در پرونده همراه بود.





هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر حضور معلمان تا پایان خرداد در مدارس نداریم


چهاربند در ادامه ضمن تاکید بر اینکه هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر حضور معلمان تا پایان خرداد در مدارس نداریم، گفت:‌ اعلام کرده بودیم با توجه به فرصت طلایی خردادماه معلمان فرصتی را اختصاص دهند و در مدرسه به کمک مدیر اقدام به جمع‌بندی فعالیت‌های سال گذشته نموده و برنامه‌ها و راهنماهای اجرایی و تقویم مدارس در سال جدید را تدوین کنند، البته گواهی ضمن خدمت برای این معلمان صادر خواهد شد.





برنامه‌های آموزش و پرورش برای پنج‌شنبه‌های مدارس




مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای پنج‌شنبه‌های مدارس اظهار کرد:‌ برای سال جاری دو طرح نشاط برای مقطع ابتدایی و طرح امید برای دوره اول و دوم متوسطه را در دست داریم البته حضور دانش آموزان در این برنامه‌ها اختیاری است. این طرح‌ها شامل بسته‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی، علمی و اردویی است که به تناسب پایه‌های تحصیلی عرضه می‌شود و هر دانش آموزی که تمایل داشته باشد می‌تواند هزینه پرداخته و در این برنامه‌ها شرکت کند.



چهاربند در خاتمه افزود:‌ هزینه بخشی از برنامه‌ها توسط آموزش و پرورش تامین می‌شود و درواقع مشارکتی است.

آمار بازدید: 344 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image