ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه عقل دانشگاهی باید به مهارت و تجارت تبدیل شود

عقل دانشگاهی باید به مهارت و تجارت تبدیل شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عقل دانشگاهی باید به مهارت و تجارت تبدیل شود.


مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، در رابطه با توسعه علم و فناوری در کشور گفت: در حال حاضر باید نهایت تلاشمان را بکنیم تا خودمان را به سرعت به علوم روز مجهز کرده و از دنیا و پیشرفت های آن عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه مشکل موجود در کشور نیاز به واردات تجهیزات خاص از خارج از کشور است، افزود: وابستگی کشور به واردات از کشورهای دیگر باید با تولید تجهیزات و مواد مورد نیاز در داخل کشور و توسط محققان به صفر رسیده و به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید بیش از پیش وارد عرصه پژوهش و فناوری شده و با ابتکارات جدید و با تعامل سازنده با صنعت اختراعات خود را وارد صنعت کرده و کشور را در راستای رسیدن به خودکفایی یاری کنند.

پزشکیان با اشاره به اینکه از نظر قانونی به دانشگاه ها اختیار تام برای انجام سیاستگذاری های مورد نیاز برای توسعه پژوهش داده شده است، تاکید کرد: هیئت امنای دانشگاه‌ها باید با تشویق اساتید و دانشجویان و فراهم آوردن زمینه های مورد نیاز برای پژوهش و فناوری را فراهم کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با به کارگیری ذهن خلاق ایده ها و طرح ها را به پول و سرمایه تبدیل کرد و در واقع می‌توان گفت عقل دانشگاهی باید به مهارت و تجارت تبدیل شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 177 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image