ارتباط مستقیم با 30673 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد خاطرات جاسبي از كمك مقام معظم رهبري به دانشگاه آزاد/ سختی‌های راه‌اندازی پزشکی در آزاد

خاطرات جاسبي از كمك مقام معظم رهبري به دانشگاه آزاد/ سختی‌های راه‌اندازی پزشکی در آزاد

رئيس اسبق دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به خاطراتي كه از اين دانشگاه داشت به سختي هاي راه اندازي رشته پزشكي و مقطع دكتري در اين دانشگاه اشاره كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله جاسبي در جشن سي و دومين سالگرد تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برخي سختي هايی که در زمان راه اندازي رشته هاي پزشكي در دانشگاه آزاد داشت، گفت: در سالهای دهه 60 به شدت با راه اندازي رشته هاي پزشكي مخالفت مي شد. اما آن روزها كه آيت الله خامنه اي در حزب جمهوري اسلامي بود به من يك كمك فكري دادند.

وي ادامه داد: رفتم پيش ايشان و مشكلاتي را كه براي راه اندازي رشته هاي پزشكي در دانشگاه آزاد وجود داشت، برايشان مطرح كردم. ايشان گفتند اول اين موضوع را با آيت الله هاشمي مطرح كن، اگر ايشان موافقت كرد نامه اي بنويس كه در دستور كار روساي سه قوه قرار گيرد. وقتي اين موضوع را با آيت الله هاشمي رفسنجاني مطرح كردم ايشان کاملاً موافق راه اندازي رشته هاي پزشكي بود، بلافاصله نامه اي براي آيت الله خامنه اي نوشتم و بحث راه اندازي اين رشته ها در دستور كا روساي سه قوه قرار گرفت.

جاسبي ادامه داد: يك روز در جلسه روساي سه قوه حاضر شديم، آن زمان دكتر مرندي وزير بهداشت بود و با دليل و برهان مي خواست اثبات كند كه راه اندازي رشته هاي پزشكي در دانشگاه آزاد امكانپذير نيست. مرندي تاكيد كرد حالا شايد رشته های علوم پايه پزشكي را در تهران يا شايد هم در تبريز اجازه دهيم كه راه اندازي شود. بعد از آن بحث بر سر راه اندازي دانشكده و پذيرش دانشجو بود. باز هم دكتر مرندي مخالفت كرد. اما آيت الله هاشمي گفت نه حرف شما نه حرف آقاي جاسبي. آن به وقت به من گفت به جاي ساخت 20 دانشكده فعلاً با راه اندازي حداكثر 10 دانشكده كار را شروع كنيد.

رئيس اسبق دانشگاه آزاد در ادامه خاطرنشان كرد: پس از اين جلسه، آيت الله خامنه اي به من گفتند كه شب پيش نويسي تهيه كنم و صبح به ایشان برسانم و همين كار را هم انجام دادم و بلافاصله هم اين طرح ابلاغ شد. اما بعد از حل شدن مشكلات اداري با مشكل ديگري مواجه بوديم. به استادان پزشكي گفته بودند با دانشگاه آزاد براي فعاليت در رشته هاي پزشكي به جز پرستاري همكاري نكنند.

جاسبي گفت: در اين زمينه از يك استاد برجسته و فرهيخته دانشگاه تهران كه مرجع تقليد استادان پزشكي بود، كمك گرفتم و استادان پزشكي هم با دانشگاه آزاد همكاري كردند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از مشكلات راه اندازي مقطع دكتري در دانشگاه آزاد هم خاطراتي بيان كرد و اظهار داشت: راه اندازي مقطع دكتري هم در دانشگاه آزاد با مشكلاتي همراه بود و مي گفتند دانشجوي دكتري فقط بايد در خارج از كشور درس بخواند و چه معني مي دهد كه دانشگاه آزاد دست به اين كارها مي زند، اما ما مقطع دكتري را هم ايجاد كرديم.

جاسبي در ادامه با بيان اينكه 8 سال ديگر به 40 سالگي تاسيس دانشگاه آزاد مي رسيم،‌ تاكيد كرد: بيايم در اين 8 سال دانشگاه آزاد را به بالاترين سطح برسانيم.

آمار بازدید: 135 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image