ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری برای معیشت دانشجویان دکترا باید فکری کرد/ سند آمایش آموزش عالی در اسرع وقت تصویب شود

برای معیشت دانشجویان دکترا باید فکری کرد/ سند آمایش آموزش عالی در اسرع وقت تصویب شود

جلسه 47 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.


به گزارش ایسنا، دکتر مخبر دزفولی در ابتدای این جلسه با اشاره به موضوع ساماندهی نحوه کمک به دانشجویان دکترا گفت: پژوهانه پرداخت شده می تواند در اختیار اساتید راهنمای پایان نامه های دکترا قرار گیرد تا در مسیر انجام پایان نامه مصرف شود.

وی افزود: البته باید در مورد معیشت دانشجویان دکترا که غالبا متأهل هم هستند، فکر شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از اظهارنظرها در مورد آمار رشد علمی کشور ادامه داد: رشد علمی کشور به گواهی آمارهای متعدد جهانی هم در بخش مقالات علمی و هم در بخش تولید محصول از این مقالات، در حالت مطلوبی قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: افراط و تفریط در بیان آمار رشد علمی کشور به یک اندازه مضر است.

وی افزود: باید مطابق با سیاست ها و ضوابط نقشه جامع علمی کشور، متغیرهای آماری تدوین و تعریف شده و پس از آن آمارهای علمی به صورت یکدست طبق این متغیرها تهیه شود و این آمارها ملاک عمل و بیان باشد.

دکتر مخبر دزفولی با اشاره به طرح سند آمایش آموزش عالی در جلسه امروز، ادامه داد: سند آمایش آموزش عالی و توسعه هدفمند آموزش عالی به عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در اسرع وقت تصویب شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نگارش اطلس آموزش عالی کشور در دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی گفت: اطلس آموزش عالی کشور به عنوان یکی از پیش زمینه های تدوین نقشه جامع علمی کشور، در 10 جلد در دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و این سند می تواند مبنای مطمئن و مسحتکم آمایش آموزش عالی باشد.

وی افزود: سند آمایش آموزش عالی میثاق برنامه عمل مشترک همه بخش های علم و فناوری کشور خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه بخشهای کشور اعم از صنعت، کشاورزی و.. نیازمند سند جامع آموزشی هستند و تلاش هایی در این زمینه شروع شده است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 163 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image