ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نشست هم‌اندیشی دانشجویی تحول در علوم انسانی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی دانشجویی تحول در علوم انسانی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی دانشجویی تحول درعلوم انسانی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دراین نشست که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار شد، مسایل مربوط به تحول علوم انسانی در دانشگاه‌ها و ملزومات آن مورد بررسی دانشجویان و اساتید قرار گرفت.

دکتر تقوی، مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد، در بخشی از این نشست با بیان اینکه نقش علوم انسانی در اداره کشور مانند نرم‌افزار برای سیستم‌های کامپیوتری است، گفت: متاسفانه اشکالی که وجود دارد همین نرم‌افزار است و ما در زمینه سخت‌افزاری و سایرعلوم فاصله‌ زیادی با دست‌آوردهای علمی جهان نداریم و مشکل عمده ما در حوزه علوم انسانی است.

وی ادامه داد: کاربرد اصلی علوم انسانی در نظم‌دهی به مناسبات بشر بوده که به آن شکل داده و آن را روان می‌کند؛ به عنوان مثال، اداره خوب یک مجموعه نیاز به توانمندی‌های کسب شده از حوزه علوم انسانی دارد.

تقوی تصریح کرد: با این حال باید پذیرفت که علوم انسانی نیز تحت تاثیر بازار است.

مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر لزوم تحول در علوم انسانی آن را امری ضروری خواند و افزود: برای این مساله، تحول علوم انسانی باید کارآمد شود؛ همچنین در تحولات این علم باید به تحولات جهان پیش‌رو نگریست و نباید از دنیا جدا شویم.

وی با اشاره به ترجمه متون علوم انسانی خاطرنشان کرد: ترجمه فی‌نفسه مقوله بدی نبوده و مانند خونی است که در رگ‌های اندیشمندان وارد می‌شود؛ با این حال نباید متون ترجمه شده را به عنوان اصل قرار داد و باید آن را بومی کرد.

تقوی تاکید کرد: باید توجه داشت که نباید دغدغه تحول در علوم انسانی را سیاسی نمود؛ این حوزه می‌تواند علوم سیاسی را بررسی کند، اما خودش نباید آغشته به سیاسی‌گری شود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این نشست ناظری، مدیردبیرستان تیزهوشان شهید هاشمی‌نژاد سه، با اشاره به نقش مهم علوم انسانی در مدیریت منابع انسانی تاکید کرد: ما علاوه بر نیاز به پیشرفت درعلوم تجربی باید در حوزه علوم انسانی نیز حرکتی روبه جلو داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگرعلوم انسانی به درستی نهادینه شود، ما شاهد پدیده‌ای مانند فرار مغزها در کشور نخواهیم بود.

ناظری با اشاره به ضرباتی که از پدیده فرار مغزها به کشور وارد می‌شود، تاکید کرد: این مساله را نباید تنها از بعد فرار فیزیکی یک دانشمند نگریست؛ رفتن یک فرد هوشمند می‌تواند ذخیره ژنوم دارای آیکیوی بالا را در کشور ما با کاهش روبه‌رو کند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 338 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image