ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی دام دانشگاه‌های تقلبیِ چین برای جوانان جویای‌کار

دام دانشگاه‌های تقلبیِ چین برای جوانان جویای‌کار

دانشگاه‌های تقلبی در چین با دریافت پول و فروش مدرک‌های جعلی به جوانانِ جویای‌کار چینی، کاسبی جدیدی به راه انداخته‌اند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های تقلبی در چین به دانشجویانی که اصلا در هیچ کلاسی شرکت نمی‌کنند مدارک جعلی می‌فروشند تا این افراد برای یافتن شغل از آنها استفاده کنند. بنابر اعلام سایت آموزشی sdaxue.com چین، به تازگی 60 دانشگاه تقلبی در چین شناسایی شدند که بدین ترتیب تعداد کلی دانشگاه‌های تقلبی در این کشور که از سال گذشته شناسایی می‌شوند به 210 مورد می‌رسد.

این دانشگاه‌ها عناوینی شبیه به اسامی دانشگاه‌های معتبر دارند و این شباهت سبب فریب و به اشتباه انداختن دانشجویان می‌شود. در نام آنها از اسم مکان نظیر چین، پکن و برخی شهرهای دیگر نیز استفاده شده که این عناوین با برخی رشته‌های اصلی تحصیلی نظیر بازرگانی، اقتصاد یا اطلاعات همراه می‌شوند. این مسئله نیز به نوبه خود باعث می‌شود تا در نگاه اول به سختی بتوان تقلبی یا معتبر بودن این دانشگاه‌ها را تشخیص داد. به عنوان مثال می‌توان به نام دو موسسه آموزشی «انستیتو اقتصاد و مدیریت پکن» و «دانشکده اقتصاد و مدیریت پکن» اشاره کرد که اولی یک موسسه معتبر و واقعی و دومی یک دانشکده تقلبی است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایشیا نیکئی، دانشکده اقتصاد و مدیریت پکن همچنین در طراحی وب سایت خود زیرکانه عمل کرده و با انتشار تصاویری از ساختمان‌ها و محوطه دانشگاه، فهرستی از دانشجویان منتشر کرده و مدعی شده در این دانشگاه نمرات بالایی اخذ کرده‌اند و بدین ترتیب به فعالیت‌های غیرواقعی خود مشروعیت بخشیده است. با این حال میل جوانان چین به اخذ مشاغل دولتی آنها را ترغیب کرد که اقدام به خرید این مدارک جعلی کنند. این مدارک تحصیلی جعلی با پرداخت مبلغی حدود 733 تا 798 دلار قابل خریداری هستند.

بر همین اساس پایگاه اینترنتی آموزش عالی چین به کمپانی‌هایی که اقدام به استخدام دارندگان مدارک تحصیلی می‌کنند توصیه کرد با دقت فراوان نام موسسه‌ای که افراد جویای کار مدارک خود را از آنجا اخذ کرده‌اند با فهرست دانشگاه‌های معتبری که از سوی وزارت آموزش چین اعلام شده تطبیق دهند تا در دام این کلاهبرداران نیفتند.

آمار بازدید: 278 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image