ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی افزایش 50 درصدی دانشجویان معتکف در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

افزایش 50 درصدی دانشجویان معتکف در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش 50 درصدی دانشجویان معتکف این دانشگاه خبر داد و گفت: در مراسم اعتکاف امسال این دانشگاه حدود 130 دانشجو دختر شرکت کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حسن سیدی صبح امروز در حاشیه مراسم اعتکاف دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار داشت: در مراسم معنوی اعتکاف امسال حدود 700 دانشجو در مساجد دانشگاه‌های بیرجند شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم ویژه خواهران در محل مسجد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تصریح کرد: دانشجویان پسر نیز برای شرکت در این مراسم معنوی در مسجد دانشگاه پیام‌‌نور گردهم آمده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش 50 درصدی دانشجویان معتکف این دانشگاه خبر داد و افزود: در مراسم اعتکاف امسال این دانشگاه حدود 130 دانشجو دختر شرکت کرده‌اند.

سیدی، استقبال دانشجویان از این مراسم را بسیار پرشور توصیف کرد و گفت: به دلیل کمبود فضا و ظرفیت محدود مسجد دانشگاه نتوانسته‌ایم دانشجویان بیشتری را ثبت‌نام کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای معتکفین، بیان کرد: محور برنامه‌های اعتکاف در دانشگاه‌های کشور بر اساس قرآن و حفظ و تدبر در سوره حجرات است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در این راستا حفظ سوره حجرات در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون نیز حدود 20 دانشجو برای حفظ این سوره اعلام آمادگی کرده‌اند.

سیدی یادآور شد: همچنین یک مفسر قرآن در بین معتکفین حضور دارد و علاوه بر تفسیر این سوره به شبهات قرآنی دانشجویان پاسخ می‌دهد.

لزوم در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای همه‌گیر شدن اعتکاف

وی ختم قرآن، برگزاری نماز جماعت، حضور مشاور در بین معتکفین، سخنرانی مذهبی، پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری مراسم ویژه شهادت حضرت زینب (س) را از برنامه‌های دیگر این دانشگاه در مراسم اعتکاف عنوان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از توزیع کتابچه ویژه اعتکاف در بین دانشجویان خبر داد و افزود: این کتابچه که در مورد احکام اعتکاف، جایگاه آن، جنگ نرم و بیانات مقام معظم رهبری بوده علاوه بر مساجد در خوابگاه‌ها هم توزیع شده است.

سیدی از همه مسئولان دستگاه‌های مربوطه خواست؛ با توجه به آمار بالای متقاضیان این مراسم، تمهیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود تا این مراسم به صورت همه‌گیر برگزار شود.

وی متذکر شد: لازم است برای حضور هرچه بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان در این مراسم نیز برنامه‌‌ریزی‌های بهتری انجام شود تا شاهد پرشورتر آن‌ها در مراسم معنوی اعتکاف باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به حضور طلاب در این مراسم، یادآور شد: چه بهتر است که طلبه‌های نخبه حوزه‌ها که قصد شرکت در این مراسم را دارند در سطح مساجد دانشگاه‌ها توزیع شوند تا دانشجویان بتوانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

سیدی خاطرنشان کرد: اگر محور برنامه‌های این مراسم هر ساله بر اساس قرآن باشد این مراسم بسیار مؤثرتر می‌شود.

آمار بازدید: 296 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image