ارتباط مستقیم با 30684 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تدوین 162 شاخص برای رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی

تدوین 162 شاخص برای رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون دانشجویی، فرهنگی و مدیران این معاونت در دیدار با وزیر بهداشت، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کردند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در این دیدار که در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد دکتر آیتی معاون دانشجویی، فرهنگی وزارت بهداشت و معاون اجرایی وی، مدیران بخش‌های صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی، دبیرخانه شورای مرکزی انضباطی دانشجویان، حوزه مشاورین، اداره کل امور دانشجویان، مرکز قرآن و عترت، اداره کل امور فرهنگی و اداره فوق برنامه گزارش های خود از فعالیت‌های بخش‌های مربوطه در سال‌های گذشته را به دکتر هاشمی ارائه کردند.

دو برابر شدن وام های دانشجویی در سال 92

بنا بر این گزارش، دکتر جعفری رییس صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی ضمن اعلام اینکه تعداد وام‌های دانشجویی در سال 92 نسبت به سال قبل از آن دو برابر شد، گفت: در عین حال سال 92 به لحاظ بضاعت مالی صندوق رفاه بدترین سال در طول 20 سال فعالیت این صندوق بود.

وی افزود: در این سال هیچ دانشجویی بی بضاعتی برای دریافت وام از صندوق پاسخ منفی از ما نگرفت.

وی با اشاره به اهمیت درآمدهای اختصاصی صندوق در ارائه وام های دانشجویی، ادامه داد: امیدواریم در سال 93به 54 میلیارد تومان درآمد اختصاصی برسیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی گفت: تمام فعالیت های درخواست و اعطای وام به صورت الکترونیکی انجام می شود.

جعفری افزود: با پیگیری‌های معاون دانشجویی، فرهنگی سال 92 بیمه همگانی دانشجویان علوم پزشکی آغاز شد.

وی با گلایه از بانک‌هایی که طبق قانون باید به این صندوق تسهیلات بدهند اما کوتاهی می‌کنند، اظهار داشت: هم اکنون 169 هزار دانشجو در صندوق رفاه حساب داشته و 700 هزار دانشجو نیز پرونده دارند.

وزارت بهداشت پیشروترین مرکز قرآنی دستگاه‌های کشور

در این دیدار سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز گفت: مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اولین و پیشروترین مرکز قرآنی در بین دستگاه های اجرایی کشور است.

وی افزود: فعالیت های پژوهشی سلامت محور، انتشار نشریه «قرآن و طب» و «سبک زندگی»، تشکیل شورای توسعه قرآنی با 4 کمیته، تشکیل کانون قرآن و عترت در تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مجمع دانشجویی قرآن وعترت، 250 کانون قرآن و عترت، برگزاری کنگره ملی قرآن پژوهی و طب با حضور مراجع در قم، برگزاری بزرگترین جشنواره قرآن دانشجویی در سبزوار بخشی از فعالیت های این مرکز بوده است.

اسکان 72 هزار دانشجوی علوم پزشکی در 410 خوابگاه

مدیر امور رفاهی دانشجویان علوم پزشکی کشور در این دیدار از سکونت 72 هزار دانشجوی علوم پزشکی در 410 خوابگاه در سطح کشور خبر داد و گفت: از مجموع 170 هزار دانشجوی علوم پزشکی 72 هزار دانشجو در خوابگاه‌ها ساکن اند که 14 هزار نفرشان در خوابگاه‌های غیرملکی هستند. در کل 47 درصد دانشجویان خوابگاه دارند.

وی افزود: 50 درصدخوابگاه ها قدمتی 25 تا 50 ساله دارند و 80 درصد دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌ها تغذیه می‌شوند.

وی ادامه داد: 100 درصد دانشجویان بیمه حوادث هستند و 80 درصد آنان از سرویس‌های ایاب و ذهاب استفاده می کنند.

وی سرانه فیزیکی استاندارد دانشجویی را 11 تا 15 متر اعلام کرد و گفت: به دلیل کمبودها سرانه فیزیکی دانشجویان علوم پزشکی چهار متر مربع است.

وی برون سپاری و واگذاری خدمات و انعقاد تفاهمنامه معاونت دانشجویی، فرهنگی با مجمع خیرین سلامت را مورد اشاره قرار داد و از وزیر بهداشت به دلیل کمک 20 میلیارد تومانی اش به بحث تغذیه دانشجویان قدردانی کرد و گفت: برای نخستین بار تعریف ژتون در دانشگاه‌ها انجام شد و آیین‌نامه خوابگاه‌های مشارکتی در دستور کار قرار گرفت.

تدوین 162 شاخص برای رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها

یکی از مدیران اداره کل امور فرهنگی در این دیدار از تدوین 162 شاخص برای رتبه بندی دانشجویی، فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: نظام جامع نظارت، ارزیابی و ربته بندی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تدوین شده است که شامل 162 شاخص است.

وی در پاسخ به سؤال وزیر بهداشت در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح، اظهار داشت: بستر سامانه‌ای این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایجاد شده و دسترسی به آن وجود دارد.

وی افزود: این سامانه موجب ایجاد فضای رقابتی در دانشگاه ها در سه سطح واحد، بخش و ملی می‌شود.

وی همچنین در زمینه‌های شورای فرهنگی، شورای انطباق، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، کرسی آزاداندیشی، ستاد اقامه نماز، شورای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برگزاری مراسم مختلف در خصوص ایثار، شهادت و مناسبت های فرهنگی و مذهبی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور به وزیر بهداشت گزارش داد.

افزایش حس امید در دانشگاه‌ها

مدیر امور فوق برنامه معاونت دانشجویی، فرهنگی نیز در این دیدار گفت: با انتخاب دولت جدید افزایش حس امید در دانشگاه‌ها و دانشجویان با توجه به تغییر فضای سیاسی کشور افزایش یافته است.

وی ضرورت ساماندهی و حمایت از تشکل‌های دانشجویی، ساماندهی و حمایت از نشریات دانشجویی و رونق فعالیت های فوق برنامه را مورد تأکید قرار داد.

فعالیت 6 تا 8 درصد دانشجویان علوم پزشکی در تشکل های سیاسی

وی در ادامه از فعالیت 6 تا 8 درصد دانشجویان علوم پزشکی در تشکل‌های سیاسی خبر داد و گفت: شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی تشکیل شده است.

وی افزود: در حوزه نشریات دانشجویی نیز 52 نشریه فعال و نیمه فعال و 359 نشریه غیرفعال داریم و 469 کانون نیز در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه‌های ادبی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، دینی و مذهبی فعال هستند.

وجود 137 دفتر مشاوره در خوابگاه‌های دانشجویی

مدیر بخش مشاوره معاونت دانشجویی، فرهنگی نیز در این دیدار از وجود 137 مرکز مشاوره برای دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی خبر داد و گفت: در کل 170 مشاور دارای مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد روانشناسی در این بخش فعالیت می کنند.

وی تعداد مراجعات برای مشاوره در سال گذشته را 20330 مورد اعلام کرد و گفت: اختلالات اضطرابی، مشاوره ازدواج و افت تحصیلی بیشترین درصد مشاوره‌ها بوده است.

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image