ارتباط مستقیم با 30736 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اساتید در حوزه آموزش قوی، اما در پژوهش کم‌کار هستند

اساتید در حوزه آموزش قوی، اما در پژوهش کم‌کار هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: متاسفانه به دلیل آموزش‌محوری به جای پژوهش محوری، اساتید ما در حوزه آموزش قوی ولی در پژوهش نقش کمتری دارند.


دکترهمایون شاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه ایلام، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل آموزش‌محوری به جای پژوهش محوری، اساتید ما در حوزه آموزش قوی ولی در حوزه پژوهش نقش کمتری دارند و در دانشگاهی مانند ایلام پژوهش زیادی وجود ندارد و علت آن هم عدم ارتباط صنعت با مراکز آموزش عالی است که سبب می‌شود اساتید کمتر در بخش پژوهش فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هر سال سطح علمی دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های درجه 2 به پایین ضعیف‌تر می‌شود، گفت: علت اصلی این وضعیت پذیرش بالا و سطح علمی پایین دانشجویان است که در حیطه وظایف سازمان سنجش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام تصریح کرد: تولید علم و کار پژوهشی در ایران زیاد درآمدزا نیست و به همین دلیل دانشجویان ترجیح می‌دهند کار آزاد داشته باشند تا پژوهش علمی در حوزه‌ای خاص. به عنوان نمونه هزینه‌ای که در خارج از کشور برای ارائه مقاله Q1 به اساتید داده می‌شود اصلا قابل مقایسه با مبلغی که به دانشجویان یا اساتید در ایران برای ارائه مقاله داده می‌شود، نیست.

شاوردی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه ایلام که به عنوان گرانیگاه استان شناخته می‌شود در تولید علم با حد مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این است که هیچ استادی در ایلام با مراکز علمی معتبر ارتباط ندارد و استان در حوزه صنعت هم قوی نیست و تا زمانی که تامین مالی وجود نداشته باشد تولید علم قابل توجه نخواهد بود.

وی تصریح کرد در دانشگاه‌های معتبرجهانی دانشجو را با مقالات آشنا می‌کنند و زمینه کارهای جدید را به آنها نشان می‌دهند و همواره دانشجو را به روز می‌کنند، اما جایگاه پایین ایران در زمینه تئوری و نظریه‌پردازی، این امکان را سلب کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام تصریح کرد: هر کشوری بر اساس چشم‌اندازهایی که دارد یک فلسفه آموزشی را برای خود تعریف کرده است، اما متاسفانه در ایران می‌توان گفت که از این نگرش و فلسفه فاصله گرفته‌ایم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 180 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image