ارتباط مستقیم با 30661 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک تعیین رئیس دانشگاه در تربیت مدرس

جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک تعیین رئیس دانشگاه در تربیت مدرس

یک استاد دانشگاه تربیت مدرس و یک مقام مسئول وزارت علوم، جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک تعیین رئیس این دانشگاه را اعلام کردند.

پیگیریهای خبرنگار مهر از دانشگاه تربیت مدرس و وزارت علوم در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات رئیس این دانشگاه حاکی از آن است که وزارت علوم صد در صد موافق برگزاری این شیوه انتخابات برای تعیین سرپرست بعدی است.

از آنجا که حکم ریاست 4 ساله بیژن رنجبر بر دانشگاه تهران تربیت مدرس، سوم خردادماه به پایان می رسد پس وزارت علوم با همکاری اعضای هیأت علمی این دانشگاه در صدد برگزاری این شیوه جدید تعیین رئیس هستند.

رئیس چگونه تعیین می شود

خبرنگار مهر از یکی از استادان دانشگاه تربیت مدرس در این باره کسب اطلاع کرد، وی گفت: وزارت علوم به تمام اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت یک ای میل با محتوای نام گزینه های مورد نظر ارسال می کند، با پاسخگویی آزادانه به این ایمیل از سوی استادان، چندین گزینه در میان دانشیاران و استاد تمامها در مرحله نخست دارای بیشترین رای می شوند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم رای گیری، گزینه ها در صورت عدم انصراف بار دیگر به رای گذاشته می شوند و در نهایت فردی که دارای رای بیشتری است، انتخاب خواهد شد.

به گزارش مهر، یک مقام مسئول دیگر در وزارت علوم که نخواست در این باره نامی از وی برده شود از موافقت صد در صدی وزارت علوم با برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد و یادآوری کرد: البته انتخابات الکترونیک برای تعیین رئیس دانشگاه لرستان هم انجام شد.

وی تاکید کرد: انتخاب رئیس دانشگاه قانوناً در اختیار وزیر است، هر چند این شیوه انتخاب از زمان سرپرستی توفیقی باب شد تا استادان در این انتخابات مشارکت داشته باشند و در زمان وزارت فرجی دانا ادامه یافت و روانتر شد.

به گفته این مقام مسئول، این شیوه انتخابات نوعی مراجعه به آرای دانشگاهیان است و در نهایت وزیر نظر خود را اعمال می کند.

وی خاطرنشان کرد: این شیوه انتخاب رئیس دانشگاه، موجب نشاط و همدلی و البته احترام گذاشتن و ارزشگذاری به نظرات استادان است.

وی درباره تذکری که رئیس جمهور به وزیر علوم در خصوص ادامه روند انتصابات داده است، اظهار داشت: اگر رئیس جمهور تذکری داد طبیعی است که در این روند تجدید نظر می شود و حالا باید دید نظر نهایی چیست.

به گزارش مهر، در حالی برخی از مسئولان وزارت علوم به شرط نام نبردن از آنان، اخبار را اعلام می کنند که این وزارتخانه سخنگو دارد اما اطلاعاتی را در اختیار خبرنگاران و رسانه ها قرار نمی دهد.

آمار بازدید: 170 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image