ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی رییس دانشگاه علمی کاربردی: به دنبال فارغ‌التحصیلان ویترینی نیستیم

رییس دانشگاه علمی کاربردی: به دنبال فارغ‌التحصیلان ویترینی نیستیم

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در دانشگاه علمی‌کاربردی هدف تربیت فارغ التحصیلان ویترینی نیست، بلکه هر فردی برای شغلی مشخص تربیت می‌شود و با این آموزش‌ها دانش‌آموخته‌ای بیکار نخواهد بود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، عبدالرسول پورعباس در حاشیه افتتاح مرکز علمی کاربردی پارسیان با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در دولت یازدهم با نگاه ویژه به نظام مهارتی انتظارات ویژه‌ای از ما دارد، ادامه داد: قرار است این مسیر سرعت بیشتری توسعه پیدا کند چرا که از امروز به بعد باید در جهت توسعه آموزش عالی گام برداریم و بازار کار را هدف قرار دهیم.

وی ادامه داد: در شورای هیئت‌امنای دانشگاه علمی کاربردی قدم‌های خوبی در جهت توسعه بازار کار برداشته شده که ان‌شاالله دانش‌آموختگان هم در داخل و هم در خارج از کشور کار خودشان را دنبال کنند که این گام اساسی از همین امروز انجام شد و مبادلات را با کشور عراق کشور انجام خواهیم داد تا فارغ التحصیلان با داشتن مدرک بین‌المللی به سمت بازارهای بین‌المللی سوق داده شوند.

به گفته پورعباس، در دانشگاه علمی کاربردی بیش ازیک‌هزار مرکز داریم که بیش از 400 مرکز آن در جوار شهرک‌های صنعتی و بنگاه‌های است که آموزش عملی و تئوری به دانشجو می‌دهد.

وی با بیان اینکه در اسفند سال گذشته موفق به افتتاح هزارمین مرکز تحت مرکز حفاری در استان خوزستان شدیم ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی در حال رقابت با دانشگاه‌های دولتی است و هدف ما پوشش شغل و تربیت فارغ‌التحصیلان ویترینی نیست و برای شغل مشخص فرد تربیت می‌شود و با این آموزش‌ها دانش‌آموخته‌ای بیکار نخواهد بود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: سال گذشته به صورت پایلوت در آموزش کوتاه مدت شروع کردیم که 27 میلیون ساعت آموزش دادیم اکنون دوره‌هایی در دانشگاه علمی کاربردی طراحی کردیم که ظرف حداکثر شش ماه منجر به ایجاد شغل معین می‌شوند.

پورعباس به کسب مجوز خوشه های صنعتی در 10 استان کشور اشاره کرد و گفت: مراکز رشد مراکزی هستند که ایجاد شغل و فعالیت برای فارغ التحصیلان را فراهم می‌کند این مراکز ضمن اینکه به رشد اقتصاد می‌رسند به کارخانجات نیز کمک خواهند کرد.

به گفته رییس دانشگاه علمی کاربردی، در سه سال گذشته بیش از 800 اختراع توسط پنج دانشگاه ثبت شد. در مجموع فعالیت‌های ما سال گذشته در بحث کارآفرینی 10 طرح دانشجویی به معرض نمایش سرمایه‌داران و بنگاه های اقتصادی قرار گرفت و منجر به قرارداد صنعتی و تولیدی شد.

پورعباس تصریح کرد: در دانشگاه علمی کاربردی 757 هزار دانشجو در 1000 مرکز و در 800 رشته شغل‌محور فعالیت دارند که هم رشد و هم تنوع آنها چشمگیر است اما باید تنوع رشته را بالاتر و تعداد دانشجو را پایین بیاوریم تا بازدهی بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علمی کاربردی یک به 18 است که نسبت بسیار خوبی است ادامه داد:در مقطع ارشد که به صورت پروژه‌ای ساماندهی شده 400 دانشجو تربیت خواهد شد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام ادامه داد: در استان ایلام 13 مرکز به طور نسبی وضعیت خوبی دارند که رسیدن به اهداف آنها نیازمند کار و تلاش بیشتری است.

پورعباس با بیان اینکه انتظار داریم رشته های مراکز استان نیز شغل محور باشند و مشاغل استانی را محور قرار دهند ادامه داد: باید در منطقه بررسی کرد که چه استعدادهایی وجود دارد و از آنها برای ایجاد رشته‌های شغل محور استفاده کرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image