ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شهید مطهری چهره‌ای شاخص برای معلمین است

شهید مطهری چهره‌ای شاخص برای معلمین است

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: شهید مطهری چهره‌ای شاخص و الگویی برتر برای معلمین است.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه کرمانشاه، دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا در مراسم گرامیداشت روز معلم، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: باید به شهید مطهری به عنوان یک اندیشمند و نظریه پرداز نگاه کنیم و می‌توانیم بگوییم این استاد والامقام یک چهره شاخص و برجسته برای تمامی ما و یک الگوی ایده‌آل برای معلمین است و این امر رسالت ما را سنگین می‌کند، زیرا باید بتوانیم علم و عمل را در حوزه اندیشه و تفکر و خدمت رسانی به جامعه خود نشر و ترویج دهیم.

وی درباره مقام معلم تاکید کرد: با توجه به این حدیث شریف که می‌فرماید: (مداد العلماء افضل من دماءالشهداء)، این روایت شریف برای ما معلمین یک شاخص است، زیرا ضمن نگاه و توجه به شأن و درجه متعالی خون شهید، استباط می‌شود که مرکب علم و عالم چقدر فضیلت و کمالات دارد که می‌تواند در جایی افضل از خون شهید باشد و چه بسا اگر معلمین و صاحبان اندیشه در حوزه کاری خود به خوبی انجام وظیفه کنند دیگر ایثارها در حوزه شهادت کمتر نیاز جامعه می شود و ما باید تلاش کنیم این الگو را برای جامعه دانشگاهی به عنوان الگویی اثرگذار معرفی کنیم.

وی درباره نقش دانشگاهیان در دولت تدبیر و امید، اظهارکرد: نیاز امروزی جامعه ما به عقلانیت، اعتدال و خردورزی است و همه ما بر این امر واقفیم که دانشگاه می‌تواند یکی از کانون‌های اصلی عقلانیت در جامعه بشمار آید و براساس آن، این انتظار از اقشار دانشگاهی می رود و رسالت آنها را سنگین‌تر می‌کند. باید تلاش کنیم و ببینیم به چه طریق می‌توانیم این راهبرد را بیش از پیش محقق کنیم تا عقلانیت در جامعه نهادینه شود و بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش بیشتری را ایفا کرده باشیم.

سرپرست دانشگاه رازی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند؛ دانشگاه موتور پیشرفت و توسعه کشور است، افزود: از دانشگاهیان فرهیخته این انتظار است که در زمینه تخصصی خود با اجتهاد و تلاش که در مرزهای دانش به خرج می دهند، این مسیر را هموار سازند تا این خدمات محقق شود و این ثمره از عالم و دانشگاه به جامعه منتقل شود.

وی با تاکید بر پژوهش‌های تقاضا محور در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: این انتظار و توقع از دانشگاهیان می رود که به نیازهای روز جامعه توجه داشته باشند و جامعه ما منتظر تحقق این پژوهش ها است و این امر باید به عنوان یک راهبرد ملی برای ما دانشگاهیان تلقی شود و بتوانیم در این ماموریت موفق باشیم.

اعلمی آل آقا درباره چگونگی اجرای سیاست‌های مدیریت در دانشگاه بیان کرد: تلاش کرده‌ایم براساس سه محور اصلی برنامه مدیریتی و اجرایی دانشگاه را دنبال کنیم. اول: اخلاق مداری و ایجاد ظرفیت جهت پذیرش اندیشه متکثر است. ضرورت امروزی جامعه ما ایجاب می کند بیش از گذشته به بحث اخلاق مداری روی آوردیم، رسالت ما این است که بسترهای مناسب جهت رشد و شکوفایی این سنت حسنه نبوی را فراهم کنیم و این پیام مثبت و موثر را از دانشگاه به بطن جامعه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: دومین مولفه کاری، قانونمداری و قانونمند بودن در تمام زمینه‌ها است. گسترش فضای رعایت و احترام به قوانین موجب گسترش عدالت و رشد و شکوفایی استعدادها خواهد شد و سومین مبحث، شفاف سازی است.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی یادآور شد: دانشگاه مجموعه ای از فرهیختگان علمی است، لذا اگر ما 400 نفر عضو هیات علمی داشته باشیم در حقیقت 400 نفر مجتهد علمی داریم و رسالت همه ما این است که این پتانسیل را با هم هماهنگ کنیم و بتوانیم یک ارتباط منطقی و سالم در دانشگاه ایجاد کنیم، لذا باید از افکار عمومی استمداد کرد و از نظر صاحب نظران و اندیشمندان بهره برد و تلاش کرد اتاق‌های فکر و شوراهای دانشگاه قدرت و توان بیشتر به خود بگیرد تا بتوانیم از نتایج موثر و مثبت در تصمیم سازی‌ها بهرمند شویم.

در ادامه این مراسم از خدمات شایسته و ارزنده چند تن از اساتید بازنشسته دانشگاه شامل؛ دکتر صمد بهروزی عضو هیات علمی گروه فیزیک، دکتر خسرو غلامعلی زاده عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی و مرتضی نجفی مهر عضو هیات علمی گروه زیست شناسی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 200 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image